Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

کشت ارقام جدید گندم دیم در سایت الگویی، ترویجی و آموزشی شهرستان آوج

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات کشت ارقام گندم دیم در سایت الگویی، ترویجی و آموزشی طرح افزایش بهره‌وری و نظام‌های زراعی گندم بنیان واقع در روستای چاه برف شهرستان آوج روز چهارشنبه به انجام رسید.

کشت ارقام جدید گندم دیم در سایت الگویی، ترویجی و آموزشی شهرستان آوج

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان قزوین، تورج بنیادی با اعلام این خبر اظهار کرد:  طرح افزایش بهره‌وری گندم و نظام‌های زراعی گندم بنیان موسوم به ایران سیمیت، یک ‌طرح ملی است که هدف آن افزایش ۲۵ درصدی ‌عملکرد گندم در مزارع دیم  بعد از ۵ سال از شروع طرح می‌باشد و سه سال از اجرای این طرح در سایت الگویی روستای چاه برف گذشته و تاکنون دستاوردهای قابل توجهی از اجرای این طرح حاصل شده است.

وی اضافه کرد: از جمله نتایج حاصل شده از احداث این طرح، شناسایی ارقام گندم دیم پر پتانسیل مثل باران و هشترود است که در شرایط بارندگی کم عملکرد بهتری نسبت به سایر ارقام گندم دیم دارند.

بنیادی ادامه داد:  در سال زراعی جدید نیز با کشت ارقام جدید گندم دیم در این سایت الگویی ترویجی، مقایسه عملکرد این ارقام مدنظر است.

به گفته وی در این سایت الگویی همچنین مقایسه مقدار مصرف کود، بذر در مقادیر توصیه شده، روش‌های نوین کشاورزی حفاظتی (کم خاک ورزی و بی خاک ورزی)، مصرف سموم علفکش و تاثیرات آن در سطح مزارع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید