Iranian Agriculture News Agency

در راستای اجرای "طرح جهش تولید در دیمزارها"

کارگاه‌ آموزشی جهش تولید در دیمزارهای الموت شرقی برگزار شد

در راستای اجرای "طرح جهش تولید در دیمزارها" یک جلسه کارگاه آموزشی با حضور تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در روستای شهرک واقع در شهر معلم کلایه از توابع بخش الموت شرقی برگزار شد.

کارگاه‌ آموزشی جهش تولید در دیمزارهای الموت شرقی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این کارگاه آموزشی بر اهمیت استفاده از اراضی دیم، رعایت تناوب زراعی، گیاهان علوفه ای لگوم، خلر و ماشک به عنوان کشت دوم بعد از برداشت برنج تاکید شد.

همچنین در خصوص تسهیلات و امکانات ویژه برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، افزایش درآمد روستاییان، روش نمونه گیری برای آزمون خاک و استفاده بهینه از کود در اراضی شالیزاری مباحثی مطرح شد و کارشناسان مرکز جهاد به آن پاسخ دادند.

در این کارگاه آموزشی، مسئول و کارشناسان مرکز خدمات جهاد کشاورزی معلم کلایه، بهره برداران، اعضای شورای اسلامی روستای شهرک، ناظر فنی طرح از شرکت مجد و تنی چند از کارشناسان سازمان حضور داشتند.

گفتنی است، طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین، طرحی است که اجرای آن در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام  (ره) در سطح ٣۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان برنامه‌ریزی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید