Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت ۴۵ هزار تن محصول برنج در چرداول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول گفت: سال زراعی جاری بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چرداول به کشت برنج محلی اختصاص یافته است

پیش بینی برداشت ۴۵ هزار تن محصول برنج در چرداول

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام،  سهراب پسندیده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول  با بینی پیش بینی برداشت ۴۵ هزار تن محصول برنج در چرداول در سال زراعی جاری، گفت: سال زراعی جاری بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چرداول به کشت برنج محلی اختصاص یافته است که پیش بینی می کنیم بیش از ۴۵ هزار و ۵۰ تن محصول برداشت شود که با توجه به خشکسالی یک رکورد خوب در امر تولید برنج است.

وی اضافه کرد: سطح زیرکشت برنج محلی در چرداول نسبت به سال گذشته علیرغم کمبود بارش باران و کاهش شدید آب های جاری هیچ کاهشی نداشته ولی از لحاظ کیفی وضعیت تولید بسیار مناسب است که تولید برنج  در سال جاری نسبت به مشابه سال قبل ۵/۷ درصد افزایش پیدا کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی چرداول تاکید کرد: ارقام برنج محلی در مزارع کشاورزی چرداول ۷۰ درصد عنبربو، شمشیری ۱۵ درصد و ارقام پاکوتاه شفق و پیروزی نیز ۱۵ درصد بوده است و برنج محلی چرداول از بهترین  برنج های کشور می باشد.

پسندیده اضافه کرد: ارزش ریالی هر تن برنج محلی  ۴۰۰ میلیون ریال است که با توجه به میزان تولید برنج پیش بینی شده ارزش محصول تولید شده ۱۸۳ میلیارد تومان است و تعداد ۳۴ دستگاه کمباین کار برداشت برنج در مزارع کشاورزی چرداول را انجام می دهند.

وی یادآور شد: ۲ نفر در هر هکتار اشتغال زایی مستقیم و هر هکتار ۲ و نیم نفر اشتفال زایی غیر مستقیم سال زراعی جاری در بحث کاشت برنج  داشته ایم که در مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ نفر مستقیم و سه هزار و ۲۵۰ نفر غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

پسندیده   در خصوص کشت مکانیزه برنج گفت:  امسال ۶ هکتار بصورت کشت مکانیزه شده ولی بعلت کوچک بودن قطعات کشاورزی و وضعیت زمین های کشاورزی کشت مکانیزه با مشکلاتی مواجه است.

پسندیده اظهار کرد: مجموع اراضی کشاورزی شهرستان چرداول ۳۳ هزار و ۵۶۶ هکتار است که ۲۸ هزار و ۷۵۰ هکتار دیم و چهار هزار و ۸۱۶ هکتار آبی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید