Iranian Agriculture News Agency

در سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد:

مشکلات دامداری های مرودشت به کارگروه وزارت خانه می رود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: مسائل و مشکلات بیش از پانصد دامداری نیمه صنعتی در شهرستان مرودشت به منظور بررسی و رفع موانع تولید به کارگروه ویژه وزارت خانه جهاد کشاورزی راه می یابد.

مشکلات دامداری های مرودشت به کارگروه وزارت خانه می رود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی اظهار کرد: به دنبال سفر رئیس جمهور محترم و حضور در روستای کناره از توابع شهرستان مرودشت و در پی آن حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در تاریخ بیست و دوم مهرماه، مشکلات گاوداری های این شهرستان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.     

همتی با اشاره به اینکه مقررشده است به منظور رفع مشکلات در گاودارای های مذکور کارگروه ویژه در سطح وزارت خانه تشکیل شود، افزود: معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور، مدیر کل دفتر امور دام وزارت خانه، معاون بهبود تولیدات دامی استان فارس از جمله اعضای کارگروه مذکور هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه عمده مشکلات در روستاهای کناره، فیروزی، شمس آباد و فتح آباد  تحت عنوان کانون دامپروری شهرستان مرودشت وجود دارد، اظهار کرد: این گاوداری ها دارای حریم "درجه دو" با مجموعه تاریخی تخت جمشید هستند که به دلایل مختلف و مشکلات ناشی از عدم کسب مجوز از خدمات دولتی به ویژه دریافت تسهیلات محروم هستند.

 این مقام مسئول ابراز کرد: عدم رعایت فاصله قانونی با واحد دامداری مجاور، عدم رعایت حریم با روستا، مشکلات تامین آب و برق و گاز در برخی واحد ها، عدم بیمه و تامین خوراک دام، عدم مالکیت زمین و غیره از دیگر مشکلات این واحد های دامی است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مرودشت با بیش از دو هزار واحد دامی، دارای مقام اول تولید شیر و از قطب های تولید گوشت در استان فارس است، اظهار امیدواری کرد؛ مشکلات دامداری های فوق برطرف و گامی مثبت در جهت رفع موانع تولید برداشته شود.

حسین دماوندی نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در سفر هیئت دولت به استان فارس به نمایندگی از وزیر محترم جهاد کشاورزی به منظور بررسی مشکلات در واحد های دامی شهرستان مرودشت، از تعدادی از دامداری ها و مجتمع کشتارگاه و صنایع غذایی سالیذ در این شهرستان بازدید کرد.

شهرستان مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید