Iranian Agriculture News Agency

معروفان در گفتگو با ایانا خبر داد:

مازاد تولید مرغ و تخم مرغ در کشور

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از مازاد تولید مرغ و تخم مرغ در کشور خبر داد.

مازاد تولید مرغ و تخم مرغ در کشور

حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با وضعیت تولید مرغ در کشور، اظهار کرد: تاکنون مرغ به اندازه نیاز کشور تولید شده است و این تولید ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که نیاز مرغ کشور حدود 2 میلیون و 400 هزار تن است، عنوان کرد: میزان تولید مرغ در کشور 2 میلیون و 560 هزار تن است،‌ بنابراین در کشور مازاد تولید داریم و مشکلی در تامین وجود ندارد.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مقطعی جوجه ریزی با مشکل واجه شد و تحریم مرغ اجداد باعث اخلال در تولید شد که با تولید مرغ آرین این مشکل مرتفع شد و تا پایان سال مشکلی در تامین مرغ نخواهیم داشت.

وی افزود: با بروز وقفه در تولید مرغ، تاکنون 121 هزار تن مرغ آماده منجمد وارد کشور شده است و در فروشگا‌های سطح کشور با قیمت مصوب در حال توزیع است.

معروفان با اشاره به مازاد تولید تخم مرغ در کشور خاطرنشان کرد: تولید تخم مرغ در کشور حدود یک میلیون و 100 هزار تن است و نیاز کشور به یک میلیون تن نمی رسد اما در مقاطع مختلف مانند ماه رمضان و تابستان میزان مصرف تخم مرغ در کشور کاهش می یابد و در زمستان این مصرف افزایش می‌یابد.

وی افزود: با مذاکراتی که با انجمن مرغ تخم گذار داشتیم تعادل برقرار شده و مشکلی در تامین تخم مرغ را نداریم.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با قیمت تخم مرغ گفت: قیمت 14 هزار تومانی مربوط با سال گذشته بود و بازنگری بر روی قیمت انجام نشده بود که در حال مذاکره برای تغییر این قیمت هستیم.

وی افزود: قیمت تخم مرغ هر شانه 30 تایی در بازار حدود 42 تا 43 هزار تومان است که این عدد برای تولیدکننده به صرفه است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید