Iranian Agriculture News Agency

شناسایی نوع جوندگان مضر در باغات شهرستان سامان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: با توجه به افزایش جمعیت جوندگان مضر در باغات شهرستان سامان و نیاز به شناسایی گونه های غالب در باغات ، بازدید با حضور مدیر محترم حفظ نباتات و کارشناس مسئول مبارزه با آفات عمومی استان و کارشناس حفظ نباتات شهرستان از باغات آلوده سطح شهرستان به عمل آمد.

شناسایی نوع جوندگان مضر در باغات شهرستان سامان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: با توجه به افزایش جمعیت جوندگان مضر در باغات شهرستان سامان و نیاز به شناسایی گونه های غالب در باغات ، بازدید با حضور مدیر محترم حفظ نباتات و کارشناس مسئول مبارزه با آفات عمومی استان و کارشناس حفظ نباتات شهرستان از باغات آلوده سطح شهرستان به عمل آمد.

وی گفت: طی این بازدید بر اساس نوع سوراخ، تعداد سوراخ ها، فواصل، شیب دهانه سوراخ، محل سوراخ و فضولات مشخص گردید گونه های غالب در باغات به ترتیب شامل موش ورامین، مریون و موش‌های کور می باشد که توصیه های لازم جهت مبارزه در غالب پیش آگاهی توسط کارشناس حفظ نباتات شهرستان صورت میگیرد.

احمدزاده خاطر نشان کرد: موش ها علاوه بر خسارت به درختان و کاهش محصولات کشاورزی ممکن است به تاسیسات آبیاری و برق رسانی نیز خسارت وارد نمایند که مبارزه به موقع بر علیه آن امری ضروری است.

وی در پایان اشاره کرد: هر ساله واحد حفظ نباتات مدیریت با همکاری مرکز جهاد کشاورزی هوره نسبت به توزیع سموم فسفردوزنگ رایگان بین بهره برداران و ارائه آموزشهای لازم در زمینه تهیه طعمه مسموم جهت مبارزه با موش در سطح باغات اقدامات لازم را بعمل آورده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید