Iranian Agriculture News Agency

تشکیل نخستین صندوق قرض‌الحسنه کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از تشکیل اولین صندوق قرض الحسنه به همت نماینده ولی فقیه، روابط عمومی و همکاری همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان خبر داد.

تشکیل نخستین صندوق قرض‌الحسنه کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان

به گزارش خبرننگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از تشکیل اولین صندوق قرض الحسنه به همت نماینده ولی فقیه، روابط عمومی و همکاری همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌آقا حسینی نماینده ولی فقیه در شهرستان سامان ضمن بررسی مسائل حجاب و عفاف و اینکه موضوع حجاب و عفاف یک مسئله بسیار مهم و ضروری است و نهادینه کردن آن نیازمند مشارکت همه بخش‌های اجرایی و فرهنگی است که باید برای آن برنامه ریزی دقیق داشت، گزارشی از چگونگی ایجاد صندوق قرض‌الحسنه را ارائه کرد و با قدردانی از همکاری و تعامل همکاران برای راه اندازی این صندوق گفت: این صندوق با الهام از تعالیم عالیه اسلام به منظور اعطای وام (قرض الحسنه) از طریق دریافت مبالغ ذخیره شده توسط کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان که بصورت قرض در اختیار صندوق قرار خواهند داد با حفظ و رعایت موازین شرعی و عرفی با حدود ۱۰ عضو و مبلغ ماهیانه ۵ میلیون ریال تشکیل شد.

وی خاطر نشان کرد: سقف وام فعلا ۵۰ میلیون ریال است که فقط به اعضای صندوق تعلق می‌گیرد افرادی که عضو هستند می‌توانند در صورت تمایل نوبت وام خود را با دیگر اعضا جابجا کنند.

حاج آقا حسینی در پایان از دیگر پیامدهای مثبت تشکیل صندوق قرض‌الحسنه به مواردی اشاره کرد وگفت : عمل به دستور پروردگار عالم مبنی بر اجرای فریضه قرض الحسنه، حل مشکلات و گرفتاری های مادی اعضاء صندوق به قدر توان، ایجاد روحیه همکاری در میان همکاران، شناخت افراد و همکاری های بیشتر با توجه به تجربه های مشترک از پیامدهای مثبت تشکیل صندوق قرض‌الحسنه  است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید