Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی :

امنیت غذایی جامعه با مدیریت جهادی تامین می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در شرایط و اوضاع اقتصادی کنونی، اتخاذ یک رویکرد جهادی به ویژه در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی مهمترین راه برون رفت از مشکلات و تنگناها است و امنیت غذایی جامعه قطعا با تفکر و مدیریت جهادی تامین می شود.

امنیت غذایی جامعه با مدیریت جهادی تامین می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در جلسه مشترک فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت و کمیته های تخصصی بسیج سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی ، تامین امنیت غذایی مساوی اقتدار ملی کشور است که باید بتوانیم با این رویکرد و برنامه ریزی منسجم در جهت رونق اقتصادی ، ایجاد اشتغال و تقویت امنیت غذایی حرکت کنیم.

کرامتی تصریح کرد: تامین امنیت غذایی با خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک، راهبرد اصلی بخش کشاورزی در سال جاری است که علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان موجب کاهش تاثیر تحریم های ظالمانه دشمنان می شود.

وی اضافه کرد: در فضای اقتصادی کنونی که فشار تحریم های دشمن روز به روز در حال افزایش است، نقطه کانونی مقاومت ملی در عرصه های اقتصادی برپایه بخش کشاورزی و تامین محصولات غذایی مورد نیاز مردم از این طریق است.

کرامتی با بیان اینکه با داشتن روحیه بسیجی  و مدیریت جهادی در طی 8 سال دفاع مقدس توانستیم به موفقیت های چشمگیری دست یابیم ، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز با انتقال دانش درعرصه های کشاورزی و افزایش تاب اوری و تقویت تفکر و روحیه بسیجی و جهادی در بین کارکنان می توانیم خودکفایی و بی نیازی را در تولیدات کشاورزی رقم زده و حتی صادرکننده برخی محصولات کشاورزی وارادتی نیز باشیم.

این مسئول با اشاره به وابستگی کشور به واردات نهاده های دامی، افزود: در استان آذربایجان غربی نیز با داشتن 60 هزار هکتار اراضی کشاورزی در شمال استان که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری، در قالب طرح اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی، متناظر با شبکه‌های اصلی رودخانه‌های غرب و شمال غرب کشوراز محل صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار و اجرا شد ، با توسعه کشت نهاده های دامی در این اراضی می توان نقش تاثیر گزاری در کاهش وابستگی و واردات این نهاده ها  به کشور داشت.

کرامتی تاکید کرد: برای رسیدن به این نقطه نیاز به برنامه ریزی منسجم، بسیج همه امکانات و ظرفیت ها و همچنین بهره گیری از روحیه جهادی و کار و تلاش مضاعف است که این توانایی در مجموعه مسئولان، کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی و جهادگران استانی به خوبی مشاهده می شود.

در این جلسه احکام اعضای کانون بسیج تخصصی سازمان جهاد کشاورزی استان ، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام حسین سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و مسولین قرارگاه جهادی حیدریون، توسط فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به صورت جداگانه اعطا شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید