Iranian Agriculture News Agency

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی:

تحقق امنیت غذایی و رونق تولید در بخش کشاورزی مستلزم روحیه جهادی است

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت : مقوله تحقق امنیت غذایی کشور و رونق تولید در بخش کشاورزی مستلزم روحیه جهادی و نگاه تخصصی است.

تحقق امنیت غذایی و رونق تولید در بخش کشاورزی مستلزم روحیه جهادی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،سرهنگ محسن فرجی در جلسه مشترک فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت و کمیته های تخصصی بسیج سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بسیج یکی از دستاورد های ارزشمند نظام مقدس انقلاب اسلامی می باشد ، اظهار کرد: سبقه جهاد کشاورزی از جهاد سازندگی شروع می شود که یکی از نهاد های با ارزش و اثر گذار در انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جهاد سازندگی سابق کارهای بسیار ارزنده ای در مقطع زمانی خودشان که برآمده از متن مردم برای خدمت به مردم بود، انجام داده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی از سازماندهی ۱۳ هزار مهندس در قالب بسیج مهندسین کشاورزی در کشور خبر داد و با اشاره به امضای تفاهم نامه فی مابین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با تلفیق همت بسیجی و تفکر جهاد کشاورزی می‌توان شاهد ثمرات زیادی برای دستیابی به امنیت غذایی کشور باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر امنیت غذایی کشور مهمترین مسئله ای است که باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا همت بسیجیان در کنار جهاد کشاورزی و تفکر جهادی کارکنان آن می‌تواند ثمرات مثبتی را در این زمینه داشته باشد.

فرجی با بیان اینکه در حوزه های مختلف از جمله شیلات، گیاهان دارویی، امنیت غذایی فعالیت های خوبی در حوزه همکاری بین بسیج و وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است، افزود: تلفیق فعالیت های سپاه و وزارت جهاد کشاورزی به نفع جامعه و دولت بوده و به خودکفایی ملی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، کمک شایانی می‌کند.

فرجی تاکید کرد: جهاد کشاورزی به عنوان پرچمدار توسعه و تولید کشور در بخش کشاورزی است.

مسئول سازندگی مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی هم در این جلسه گفت: یک میلیون هکتار زمین زراعی در استان آذربایجان غربی و بیش از ۲۰۰ هزار بهره بردار داریم باید همه مردم استان از این ظرفیت بالای کشاورزی بهره مند شوند.

ابراهیمی توسعه صنایع تبدیلی را حلقه مفقوده بخش کشاورزی استان دانست و اظهار کرد: سیستم سامانه فروش از دیگر حلقه های مفقوده بخش کشاورزی استان است که باید ساماندهی شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که پایانه بار در بخش کشاورزی به همراه سامانه سیستم فروش و صنایع تبدیلی ساماندهی نشود، مشکل خواهیم داشت.

وی با اعلام آمادگی مرکز مقاومت بسیج برای فعالیت های جهادی در بخش کشاورزی استان عنوان کرد: کشاورزی استان باید از حالت سنتی خارج و به سمت کشاورزی صنعتی پیش برود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید