Iranian Agriculture News Agency

ابراهیمی خبرداد :

توقف ۲ هزار طرح نیمه‌تمام بخش کشاورزی در ایستگاه تامین اعتبار

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۲ هزار طرح نیمه‌تمام در حوزه کشاورزی در استان فعال است، گفت: توسعه طرح‌های کشاورزی و اجرای این طرح‌های نیمه‌تمام نیازمند تامین اعتبار لازم و به موقع است.

توقف ۲ هزار طرح نیمه‌تمام بخش کشاورزی در ایستگاه تامین اعتبار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاالله ابراهیمی گفت: این طرح در بخش تامین و انتقال آب، توسعه شبکه آبیاری نوین، طرح‌های تکمیلی و تبدیلی توسعه باغات و بخش‌های زیربنایی کشاورزی است که اجرای این طرح‌ها می‌تواند وضعیت اقتصاد و اشتغال حوزه کشاورزی استان را متحول کند.

به گفته وی، برای تکمیل و اجرای این طرح‌ها بین چهار تا ۶ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز است که انتظار است این اعتبارات از محل اعتبارات بانک‌ها تامین شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برای بانک‌ها در قانون تکلیف تعیین شده که براساس ماده ۴۱ قانون رفع موانع تولید معادل درآمد ناخالص بخش کشاورزی باید سرمایه‌گذای کنند، گفت: براساس این قانون هر بانک می‌تواند ۱۵ درصد منابع داخلی بانک را به بخش کشاورزی تخصیص دهد تا اعتبارات مورد نیاز برای رونق بخش کشاورزی تامین شود.

وی اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی و همچنین خشکسالی در سال زراعی گذشته، بیش از سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شد اما از محل بیمه و سایر موارد، درصد ناچیزی از میزان به کشاورزان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مخاطرات طبیعی از جمله سیل، سرمازدگی و سایر خطرات که خسارت زیادی به بخش کشاورزی وارد می‌کنند، گفت: اجرای سیستم پایش و مشاهده و هشدار سریع در بخش کشاورزی در استان در حال انجام است که اجرای این طرح خسارت‌های بخش کشاورزی را کاهش می‌دهد که  برای اجرای این طرح، به بیش از پنج میلیارد  تومان اعتبار نیاز است.

وی به توسعه کشت گلخانه در استان به عنوان یک ظرفیت در راستای کاهش مصرف آب، افزایش تولید محصول، اشتغالزایی بالا اشاره کرد و افزود: هم  اکنون موافقنامه اجرای ۲۰۰ هکتار طرح گلخانه در استان صادر شده که به ازای هر هکتار طرح گلخانه به بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید