Iranian Agriculture News Agency

طرح جهش تولید در دیم زارهای ایلام آغاز می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از آغاز طرح جهش تولید در دیم زارهای استان خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح ۴۰ هزار هکتار اجرا می شود.

طرح جهش تولید در دیم زارهای ایلام آغاز می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام ، محمدعلی اقدسی رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: طرح جهش تولید در دیم رازها سال گذشته در هشت استان کشور اجرا شد که به دلیل نتیجه مثبت، امسال نیز هفت استان از جمله ایلام به دامنه اجرای این طرح اضافه شدند.

وی افزود: طرح جهش تولید در دیم زارهای استان ایلام نیز در سطح پنج محصول دیمی شامل گندم و جو، نخود، عدس و دانه ای روغنی اجرا می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: در طرح جهش تولید در دیم زارهای استان از کشاورزان مجری بطور ویژه بخش های مختلف حمایت و افراد متقاضی اجرای این طرح مشمول تسهیلات بانکی ارزان قیمت، تخفیف هزینه بیمه محصولات، تامین تسهیلات مورد نیاز برای خرید ماشین آلات کاشت و برداشت می شوند.

اقدسی تاکید کرد: همچنین به افراد مجری طرح به صورت قرض الحسنه تا سقف یک میلیارد ریال وام، تامین نهاده های مورد نیاز ( کود و بذر) و ارائه خدمات اموزشی ارائه می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام یادآور شد: ۴۰ نفر از کارشناسان پهنه در این طرح به عنوان ناظر مسوولیت اجرا و نظارت بر توصیه های فنی را بر عهده دارند.

وی پیش بینی کرد: در صورت اجرای این طرح میزان ۲۵ درصد عملکرد مزارع دیم با بکارگیری اصول صحیح به زراعی افزایش خواهد یافت.

تنوع اقلیمی ایلام مطلوب برای فعالیت های کشاورزی است 

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: این استان به لحاظ برخورداری از تنوع خاص آب و هوای یکی از استان های مستعد برای فعالیت های حوزه کشاورزی در کشور محسوب می شود.

وی به فعال بودن محصولات زراعی و دامی در استان اشاره کرد و افزود: تولیدات کشاورزی ایلام هم اکنون سه برابر مصرف استان است و مازاد این محصولات به سایر استان های کشور صادر می شود. 

اقدسی ادامه داد: استان ایلام ظرفیت های خاصی در منطقه به واسطه مرز بین المللی مهران در بخش صادرات را دارا است.

رییس سازمان جهادکشاورری هدف از انعکاس فعالیت ها و عملکرد فعالیت های بخش کشاورزی استان را معرفی ظرفیت های ذکر کرد و گفت: این استان در بحث محصولات زراعی و باغی با تولید سالیانه یک میلیون تن انواع محصول درجایگاه مناسبی قرار دارد که با افتتاح طرح های کشاورزی در دست اجرا این میزان افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید