Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی؛

هر هکتار زعفران حدود یک اشتغال دائم در حوزه تولید ایجاد میکند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان با تولید بیش از ۷۰ درصد زعفران کشور بعنوان مرکز و بزرگترین تولید کننده این محصول است.

هر هکتار زعفران حدود یک اشتغال دائم در حوزه تولید ایجاد میکند

به گزارش خبرنگارایانا در خراسان رضوی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این مطلب، گفت سطح زیر کشت زعفران در سال 99 در استان 90 هزارو 900 هکتار و میزان تولید  302 تن زعفران  با عملکرد 3.31 کیلوگرم در هکتار بوده است.

محمد میری افزود: زعفران به طور میانگین به  210 نفر روز نیروی کار درسطح یک هکتار نیاز دارد، یعنی هر هکتار حدود یک اشتغال دائم در حوزه تولید ایجاد میکند.

وی ادامه داد:  تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری فرآوری و بسته بندی زعفران در خراسان رضوی 121 واحد به ظرفیت اسمی 400 تن است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  خاطر نشان کرد: زعفران ایران به 56 کشور جهان صادر می شود که 10 کشور اول به ترتیب امارات متحده عربی، اسپانیا،  هنک کنگ، ویتنام، ایتالیا ، افغانستان، قطر، هند ،آلمان  وفرانسه که 96.5 درصد از کل صادرات زعفران به این 10 کشور و 3.5 درصد باقی مانده به 46 کشور دیگر صادر می شود و 72 درصد صادرات به 4 کشور اول انجام می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید