Iranian Agriculture News Agency

۲۶۵ تن مرغ امروز روانه بازار آذربایجان غربی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در راستای تداوم تولید گوشت مرغ در استان همزمان با ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰، بیش از۲۶۵ تن مرغ در کشتارگاه های آذربایجان غربی کشتار و به بازارعرضه شد.

۲۶۵ تن مرغ امروز روانه بازار آذربایجان غربی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی  با بیان اینکه جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش طیوراستان به اندازه کافی صورت گرفته و مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز مردم وجود ندارد، افزود: این میزان مرغ کشتار شده به تعداد ۱۶۳ هزار و ۴۸۸ قطعه مرغ زنده  با تناژ بیش از ۲۶۵ تن درسطح ۱۲ کشتارگاه طیور استان تولید و روانه بازار شد.

کرامتی میزان مرغ مورد نیاز روزانه استان را‌‍ ۲۱۰ تا ۲۳۰ تن اعلام و اظهار کرد: این میزان تولید بیش از نیاز استان به شمار می رود و در حال حاضر در استان کمبودی در زمینه مرغ نداریم.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان تولید گوشت مرغ مربوط به کشتارگاه های شهرستان ارومیه به میزان ۹۸ تن و مابقی کشتارگاه های استان بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان گفت:  طی ۶ ماهه  اول سال جاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است و نیاز است برنامه ریزی و تمهیدات لازم توسط زنجیره ها برای تداوم و پایداری تولید در شش ماهه دوم نیز صورت گیرد. 

کرامتی با اشاره به اینکه در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی فعال است، افزود: ۱۶ میلیون قطعه مرغ، ظرفیت تولید آنها در هر دوره ۴۵ روزه است.

این مسئول با بیان اینکه نهاده مورد نیاز واحد‌های طیور به ارز دولتی تاکنون تأمین شده است و فقط شاهد تغییرات قیمتی هستیم که به زودی این مشکل هم نیاز است با نظارت  و پیگیری واحدهای نظارتی برطرف ‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر توزیع مناسب مرغ در شهرهای مختلف استان گفت: با وجود کشتار مرغ مازاد بر نیاز استان، انتظار داریم نظارت کافی بر روند توزیع مرغ در استان  توسط دستگاه های نظارتی صورت گیرد تا شاهد سوء استفاده سود جویان نباشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید