Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۸ درصدی تولید مرغ در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تولید مرغ در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۸ درصدی تولید مرغ در کردستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، در جلسه شورای هماهنگی جهادکشاورزی کردستان که با محوریت تنظیم بازار تشکیل شد،اظهار داشت:در سال جاری با تلاش همکاران، مجموعه شرایط برای تولید مرغ در استان فراهم شده و خوشبختانه امسال میزان تولید مرغ نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و همچون گذشته مازاد بر نیاز استان مرغ تولید کرده ایم.

سپری با بیان اینکه عزم دولت برای تامین نهاده‌های دام طیور در کشور جدی است تصریح کرد: تامین و توزیع نهاده‌های دام و طیور در استان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و در این راستا مشکل خاصی نداشته ایم.

او خاطر نشان کرد: به طور متوسط مصرف روزانه مرغ در شهر سنندج ۵۰ تن است که علاو بر مرغداری‌های سطح شهر از مرغداری‌های شهرستان‌های دیگر استان هم برای تامین مرغ شهر سنندج اقدام کرده ایم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان هم گفت: در حال حاظر ۷۳ مرغداری در استان آماده عرضه به بازار است که در همین جلسه برنامه ریزی لازم برای عرضه مرغ این واحد‌ها به بازار انجام خواهد شد.

سید احمد ذکریای نژاد، با بیان اینکه در این مرغداری‌ها بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ با سن ۴۵ تا ۵۰ روزه داریم خاطرنشان کرد: در روز‌های آتی با برنامه ریزی مدون این مرغ‌ها به بازار عرضه و در شهرستا نهای استان توزیع خواهد شد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان هم با اشاره به واگذاری تنظیم بازار محصولات کشاورزی به بخش کشاورزی از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و واحد‌های نظارتی استان خواست که خوبی و با حساسیت بر توزیع اقلام اساسی همچون برنج، شکر، روغن و ... در شهرستان‌ها نظارت کنند.

مدیرشرکت خدمات حمایتی استان هم از روند خوب واردات کود‌های شیمیای به استان خبر داد و یاداور شد: به اندازه کافی برای کشت‌های پاییزه در استان کود ذخیره سازی شده است و مشکلی در تامین کود شیمیای برای کشت‌های پاییزه نداریم.

محمد شهیاد با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه ۲ هزار تن بیشتر کود اوره برای استان خریداری شده است تاکید کرد: باید مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در صدور حواله‌های الکترونیکی توزیع کود حساسیت و سرعت بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید