Iranian Agriculture News Agency

رایزنی برای رفع موانع کشاورزان سربیشه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در رفع موانع مشکلات کشاورزان با سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان رایزنی های مختلفی انجام شده اظهار کرد: پیگیر احداث بارگاه های زرشک در این منطقه هستیم.

رایزنی برای رفع موانع کشاورزان سربیشه

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی  در جمع مردم چاه شماره ۳ شهرستان سربیشه از حمایت سازمان در خصوص بحث سرما و خشکسالی خبر داد و گفت: کشاورزان شهرستان بسیار فعال و پیشرو هستند و با سخت کوشی تمام چرخه تولید کشاورزی را حمایت می نمایند.

غلامرضا قوسی افزود: سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به عنوان متولی کشاورزی استان در مباحث آموزشی ترویجی برای کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان سربیشه برنامه‌های مختلفی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه زرشک، زعفران و عناب از محصولات راهبردی خراسان جنوبی است، اظهار کرد: این استان بیشترین سطح زیرکشت و تولید زرشک را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه از روستای افین شهرستان زیرکوه به عنوان پایتخت زرشک بی‌دانه جهان نام برده می‌شود، ادامه داد: هر سال بیش از 38 هزار کشاورز در زمینه کاشت، داشت و برداشت این محصول فعال هستند و از این محل ارتزاق می‌کنند.

قوسی تصریح کرد: سطح زیرکشت زرشک در خراسان جنوبی 17 هزار و 643.5 هکتار است و سال گذشته در مجموع 20 هزار و 900 تن محصول در این استان کویری تولید شد.  

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در رفع موانع مشکلات کشاورزان با سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان رایزنی های مختلفی انجام شده اظهار کرد: تمامی مشکلات کشاورزان مورد بررسی قرار گرفته که بخشی مرتبط با شرایط جوی شهرستان به لحاظ سردی هوا و بخشی دیگر برای فرآوری محصولات کشاورزی می باشد، که از  اقداماتی که پیگیری خواهد شد احداث بارگاه های زرشک در این منطقه خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید