Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی سیب‌ درختی صنعتی سمیرم تا پایان مهر ادامه دارد

معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم گفت: خرید تضمینی سیب درختی درجه ۳ یا صنعتی، سمیرم از ۲۱ مهرماه آغاز شده و تا پایان همین ماه ادامه دارد.

خرید تضمینی سیب‌ درختی صنعتی سمیرم تا پایان مهر ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مصطفی طایی معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم گفت: چهار مرکز خرید در چهار بخش از شهرستان سمیرم سیب‌های درجه ۳ باغداران را تحویل می‌گیرند و باغداران باید محصول خود را در بسته‌بندی نایلونی و نه فله‌ای به مراکز خرید ارائه کنند که تعداد میوه سیب در یک کیلوگرم آن حداکثر ۱۵ عدد در هر کیلو باشد.

به گفته وی، نرخ خرید تضمینی سیب‌درختی ۱۴ هزار و ۶۰۸ ریال اعلام‌شده و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز این قیمت را تایید کرده است.

طایی خاطرنشان کرد: سایر مشخصات محصول خریداری‌شده از کشاورز و باغدار در اطلاعیه و بنر‌های جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در رسانه‌های مختلف، نیز اطلاع‌رسانی شده است.

وی در رابطه به پیش‌بینی برداشت محصول سیب‌های درجه ۲، درجه‌یک و ممتاز این خطه، گفت: حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تن سیب‌درختی تا پایان مهرماه امسال از باغ‌های هر چهار بخش سمیرم برداشت می‌شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی سمیرم ادامه داد: عمده سیب سمیرم از باغ‌های بخش پادنای بزرگ در دامنه دنا و زاگرس در حال برداشت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید