Iranian Agriculture News Agency

سند تک برگی برای 18 هزار هکتار اراضی ملی مهدیشهر صادر شد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: سند تک برگی برای 18هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان، در راستای پیشگیری از زمین‌خو‌اری و جلوگیری از تصرفات، صادر شد .

سند تک برگی برای 18 هزار هکتار اراضی ملی مهدیشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حیدر واحد مطلق  سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر   اظهار کرد: اجرای قانون کاداستر و سنددارشدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه های دولتی را رفع می‌کند.

وی اضافه کرد: این مقدار از اراضی ملی به‌صورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام شد و سند مالکیت تک برگی این اراضی صادر شد.

وی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه ها و ورود به سیستم ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد.

مطلق افزود: از سه ماه گذشته تاکنون برای ۱8 هکتار از اراضی ملی شهرستان مهدیشهر،40 جلد سند مالکیت تک برگی اخذ شد و باتوجه به هدف گذاری تثبیت مالکیت اراضی ملی این شهرستان، باقیمانده اراضی  در حال پیگیری است.

واحد مطلق ادامه داد: اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای طرح حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح نیازمند حمایت مالی و تامین اعتبار لازم است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و صدور اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سو استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید