Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در بازدید از بند خسویه استان فارس خبر داد:

اختصاص اعتبار برای تکمیل کانال های سد رودبال و خسویه

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از بند خسویه در شهرستان زرین دشت فارس از تصویب اعتباراتی برای تکمیل کانال های ئو سد رودبال و خسویه خبر داد.

اختصاص اعتبار برای تکمیل کانال های سد رودبال و خسویه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در روز دوم سفر به استان فارس، در بازدید از  بند تنظیمی خسویه و کانال های آبرسانی پایین دست آن در در شهرستان زرین دشت اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مسائل شهرستان زرین دشت، موضوع احداث کانال های پایین دست دو سد رودبال و خسویه است که باید انشاالله تکمیل شود و البته اعتباراتی در مصوبات سفر دیده شده است.

وی افزود: مقرر شد، تامین نهاده های دامی برای مناطق روستایی و عشایری و همچنین خرید دام مازاد عشایر و یا تحویل نهاده امانی به عشایر و تهاتر دام بعد از فصل پرواربندی توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام شود.

گفتنی است، بند انحرافی خسویه ۱۱ متر ارتفاع و ۱۶۰ متر طول دارد و در سال ۱۳۸۵ کار ساخت آن به پایان رسیده است؛ این بند حجم آبگیری بیش از پنج میلیون متر مکعب آب را دارد و وسعت دریاچه آن ۸۳۰ هکتار است و ۹۱۱ خانوار از پنج روستا در بیش از ۶ هزار هکتار از آن بهره برداری می کنند. 

کانال های پایین دست بند تنظیمی خسویه از نوع بتنی ذوزنقه‌ای، که بیش از ۵۰ کیلومتر آن احداث و ۷۰ کیلومتر آن تا کنون ساخته نشده است؛ دبی آب این کانال ها ۲۵۰۰ لیتر بر ثانیه است که اجرای کامل آن تاثیر شگرفی در رونق تولید شهرستان زرین دشت خواهد داشت.

در ادامه این سفر، وزیر جهاد کشاورزی با حضور در شهرستان داراب از مزارع پنبه خسارت دیده این شهرستان بازدید کرد.

شهرستان داراب از قطب های تولید وش پنبه در استان فارس به شمار می آید که هر ساله بخش قابل توجه ای از اراضی به کشت این محصول اختصاص دارد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید