Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی تشریح کرد:

رفع تبعیض از رهاوردهای مهم سفرهای استانی است

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری به مناطق محروم که در گذشته فراموش شده بودند، نگاه ویژه دارد، گفت: دولت مردمی، دولت عدالت محور است، مناطقی که بیشتر شغل آنها کشاورزی و دامداری است، اقشار ضعیف هستند و رفع این تبعیض ها از مقولات مهم سفرهای استانی است.

رفع تبعیض از رهاوردهای مهم سفرهای استانی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید جواد ساداتی نژاد در دومین روز سفر خود به استان فارس، در شورای اداری شهرستان زرین دشت تصریح کرد: امیدوار هستم رهاورد این سفر هم رفع مسائل و مشکلات این منطقه از ایران اسلامی باشد.

نماینده ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه آب شرب بهداشتی و سالم نیاز همه مردم و همه اقشار است و موضوع بسیار مهمی به  شمار می آید، افزود: این موضوع و دغدغه فراگیر راه های مواصلاتی این شهرستان به اطلاع رئیس جمهور محترم رسانده خواهد شد و در شورای اداری استان برای آن تصمیم سازی می شود.

وی با بیان اینکه مسئله تکمیل کانال های پایاب بند خسویه در حوزه کشاورزی است، اضافه کرد: در این سفر برای اجرای این طرح اعتباراتی پیش بینی شده است و امیدواریم یکی از مصوبات سفر در همین بخش باشد.

او به موضوع استهمال وام های کشاورزان نیز پرداخت و اظهار کرد: از مدیرعامل بانک کشاورزی می خواهم اجرای این برنامه را به طور خاص پیگیری و گزارش های لازم را ارائه دهند؛ این کار باید به عنوان یکی از رهاورد های سفر در این منطقه اجرایی کنیم.

به گفته وی؛ با توجه به خشکسالی های مکرر توسعه در مجموعه گلخانه‌ای یکی از ضرورت ها است از این رو این حوزه باید پیگیری بشود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیش رو بودن اجرای طرح تحویل امانی نهاده های دامی به عشایر و روستائیان و شکل گیری ساز و کار قانونی آن ابراز کرد: از هفته آینده بانک کشاورزی اعطای دامدار کارت را با وام ۵۰ میلیون تومانی و با نرخ 12 درصد  آغاز خواهد کرد تا دامداران ما نیز حمایت شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حوزه صنایع تبدیلی کمبود داریم، گفت: خواهش می کنم که سرمایه‌گذاران در این بخش سرمایه‌گذاری کنند زیرا که می تواند از خروج محصولات به شکل خام جلوگیری و ارزش افزوده ایجاد کنند.

ساداتی نژاد به موضوع طرح های آبیاری تحت فشار نیز اشاره کرد و افزود: هزینه اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار ارتقا پیدا کرده؛ در مورد ایستگاه های پمپاژ ثانوی هم مشکلات برطرف شده و دستور العمل های لازم برای اجرا ابلاغ شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید