Iranian Agriculture News Agency

نقیلی گفت:

لزوم پرداخت فوری و کافی غرامت کشاورزان مطالبه اصلی سازمان جهادکشاورزی است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: درخواست پرداخت هرچه زودتر و کافی غرامت بیمه گذاران و کشاورزان خسارت دیده از سرمازدگی ، سیل و خشکسالی مطالبه اصلی سازمان جهادکشاورزی است.

لزوم پرداخت فوری و کافی غرامت کشاورزان مطالبه اصلی سازمان جهادکشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، نادر نقیلی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی در بانک کشاورزی ضمن اظهار این مطلب افزود: در گذشته که فرمهای بیمه روستاها توسط خود مدیرعامل یا مسئول مرکز یا مدیریت ها پر می شد سطح بیمه در مقایسه با شرایط حال حاضر بسیار بالاتر بود.

وی با بیان اینکه در سالزراعی گذشته غرامت نسبت به مدت مشابه سالزراعی قبل تقریباً 3 برابر شده  ولی عملاً پرداخت غرامت از جانب بیمه صورت نگرفته است ادامه داد: این در شرایطی است که استان آذربایجان شرقی به دلیل سردسیر بودن همواره دیرتر از استانهای گرمسیر غرامت دریافت می کند و این باعث نارضایتی به حق متولیان امر و کشاورزان می شود.

وی این شرایط را در سالزراعی جاری به دلیل حمایت مالی و افزایش سطح قابل توجه بیمه در طرح جهش تولید دیمزارها،  ویژه و حساس ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه علیرغم اینکه پرونده های آماده پرداخت همواره در حال افزایش است اما در تصمیمات مرکز بازخوردی در پرداخت مشاهده نمی شود و مخصوصاً در سالجاری که با خشکسالی مواجه بودیم و هم در ماه های سرد، سرمازدگی محصولات وجود داشت، میزان خسارتها بالا بوده است با این وجود حتی همین میزان اندک غرامت نیز به کشاورزان پرداخت نشده است تا هم اکنون که موعد کشت پاییزه می باشد کمک حال ایشان بوده و بتوانند اقدام به کاشت کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: معمولاً پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش کشت پاییزه که هم در مرحله شروع و هم پایان پردغدغه می باشد، شرایط فوق را تشدید می نماید این وضعیت کشاورزان را در شرایط سخت و مضیقه قرار داده است.

وی پرداخت غرامت بیمه را جزء مطالبات رئیس محترم سازمان و درخواست کنندگان اصلی و کشاورزان اعلام داشت و گفت:  در صورتی که پرداختی صورت نگیرد و دلگرمی ایجاد نشود، هم شرکتهای بیمه با مشکل مواجه خواهند شد و هم اینکه در آینده رغبت و علاقه ای بین کشاورزان برای بیمه  محصولات کشاورزی وجود نخواهد داشت.

 نقیلی این شرایط را حاصل برنامه ریزی نادرست و عدم پیش بینیهای درست در بودجه ریزی در اعتبارات خواند و گفت: درخواست پرداخت هرچه زودتر و کافی غرامت مطالبه اصلی سازمان جهادکشاورزی استان می باشد و در این راستا هرگونه پیگیری از جانب سازمان ، بانک کشاورزی و سایر مبادی ذیربط ضرورت دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید