Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان سمنان به جد پیگیری می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: طرح های آبخیزداری و آبخوان داری از جمله اقدامات اولویت داری است که در استان سمنان به جد پیگیری و اجرا می‌شود.

اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان سمنان به جد پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفرمرادی حقیقی در نشست مسئولان حوزه جهادکشاورزی استان سمنان با استاندار با بیان اینکه بیش از نیمی از سطح استان را بیابان و کویر احاطه کرده و ۳۵۲ هزار هکتار جنگل نیز در استان وجود دارد، اظهار کرد: سه میلیون و ۷۴۱ هزار هکتار مرتع در استان وجود داشته که در اختیار مرتع داران است.

وی با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جنگل‌های بِکر و دست نخورده با گونه‌های نادر، از اولویت‌ها و برنامه‌های کاری منابع طبیعی استان است، افزود: مهار کانون‌های بحرانی بیابان و شن‌های روان با نهال کاری و بذر کاری و ایجاد بادشکن اطراف مزارع در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه حوزه‌های آبخیز استان بسیار وسیع بوده و تاکنون ۴۷۰ هزار هکتار از وسعت این حوزه‌ها مطالعه و اجرای بندهای سنگ و ملات و خاک اجرا شده است، گفت: طرح توسعه جنگل کاری در استان در دستور کار قرار دارد.

مرادی حقیقی همچنین گفت: با هدف ارتقای پوشش گیاهی و همچنین درختکاری در سطح استان، ۸۰۰ هزار اصله نهال آماده توزیع برای استفاده مردم در زمینه جنگل کاری، مهیا شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید