Iranian Agriculture News Agency

برداشت کدوی تخم کاغذی از مزارع شهرستان شهرکرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد از برداشت گیاه دارویی کدوی تخم کاغذی از ۳ هزار متر مربع از اراضی شهرستان شهرکرد خبر داد.

برداشت کدوی تخم کاغذی از مزارع شهرستان شهرکرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، فرهاد رفیعی با اعلام این خبر افزود: تقاضای روزافزون مصرف‌کنندگان و صنایع دارویی کشور، توسعه گیاهان دارویی را به ضرورت تبدیل نموده است.

وی گفت: گیاه دارویی تخم کاغذی از جمله گیاهانی است که به جهت داشتن مزایایی از قبیل تحمل کم‌آبی، قابلیت کشت در خاکهای آهکی، ارزش دارویی بالا و توجیه اقتصادی مناسب، کشت آن در حال توسعه می‌باشد.

در ادامه کارشناس باغبانی شهرستان شهرکرد گفت: کدوی تخم کاغذی گیاهی علفی، یکساله و متعلق به خانواده کدوئیان است که معمولاً بسته به شرایط اقلیمی منطقه، میوه‌ها از اواسط شهریور به تدریج می‌رسند و تا مهر ماه زمان مناسبی برای برداشت میوه‎‌هاست.

مکوندی افزود: از هر هکتار زمین کشت شده ۸۰ تا ۱۵۰ تن میوه به دست می‌آید که از این مقدار کدو ۰/۹ تا ۱/۵ تن بذر در هر هکتار استحصال می‌شود.

لازم به ذکر است امروزه کشورهای مختلف دنیا، گامهای بلندی را در تولید محصولات دارویی گوناگون از کدو تخم کاغذی برداشته‌اند، بطوریکه در حال حاضر در کشورهایی مثل آلمان و اتریش ۹۰ درصد بیماران مبتلا به هایپرپلازی خوش خیم پروستات با تجویز گیاهی به ویژه کدو تخم کاغذی درمان می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید