Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی:

سطح زیرکشت آرتمیا در فسندوز میاندوآب به ۲۰۰ هکتار افزایش می یابد

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: سطح زیر کشت آرتمیا در فسندوز میاندوآب به ۲۰۰ هکتار افزایش می یابد.

سطح زیرکشت آرتمیا در فسندوز میاندوآب به ۲۰۰ هکتار افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمدباقر قریشی در جلسه بررسی فعالیتهای مدیریت شیلات و آبزیان و بررسی برنامه های توسعه آبزی پروری در استان، افزود:  در حال حاضر ۴۵ هکتار از این مجتمع فعال بوده و ۶۰ هکتار در دست احداث است، تلاش می شود پایان سال ۲۰۰ هکتار از این مجتمع آماده احداث و بهره داری باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا با تولید ۲۰ تن سیست آرتمیا و ۲۰۰ تن بیومس آرتمیا در این مزارع حداقل برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال می شود، ادامه داد: پیش بینی می شود با حفاری حداقل ۱۰ حلقه چاه آب دارای مجوز در سال جاری در این مجتمع کار احیا و بهره برداری از تعداد ۱۰ مزرعه با مساحت ۲۰۰ هکتار شروع و به تدریج تمامی مزارع تولیدی واگذار شده به مرحله تولید موجود ارزشمند و سودآور آرتمیا رسیده و برای ۱۰۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد شود.

قریشی با بیان اینکه در استان تعداد۴۲۰ مرکز، مزرعه و مجتمع فعال آبزی پروری وجود دارد، افزود: با توجه به تنوع گونه ای زیاد در این استان مجتمع ها و مراکز تکثیر و پرورش کم نظیر و حتی بی نظیر نیز در این استان وجود دارد و از لحاظ تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی جزو اولین مراکز تکثیر می باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه شیلات استان ظرفیت تولید بالایی دارد، گفت: با توجه به عدم اطلاع رسانی کافی و فرهنگ مصرف خانوارها مصرف آبزیان  در سبد غذایی مردم کمرنگ است که امیدواریم این مشکل از طریق  ترویج فرهنگ مصرف آبزیان از طریق مراکز تحقیقاتی، صدا و سیمای استان و تخصیص مراکز فروش ماهی حل و فصل شود.

اکبر کرامتی صید بی رویه ماهی در سد ارس را تهدید جدی برای دریاچه دانست و بر حفظ تمرکز بر روی ارس و فوریت ایجاد و استقرار یگان حفاظت با توجه به امنیت منطقه تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: جهت حمایت از تولید کنندگان و پرورش دهندگان ماهی نیازاست کارخانه تولید خوراک آبزیان در استان راه اندازی و یا کارخانه های موجود تجهیز  و خوراک آبزیان نیز تولید کنند.

وی یادآور شد:  در جهت حمایت از پرورش دهندگان ماهی استان از صنایع کوچک مقیاس، راه اندازی مزارع ماهیان زینتی، جلبک  و زالو در سطح استان پیگیری شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید