Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

روند جذب سیب صنعتی توسط واحدهای صنایع تبدیلی استان تسریع یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت : سیب صنعتی به عنوان یک ثروت اقتصادی و اجتماعی به شمار می‌رود و ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی مرتبط و صنایع تبدیلی در خصوص تسریع در روند خرید محصول اهتمام و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

روند جذب سیب صنعتی توسط واحدهای صنایع تبدیلی استان تسریع یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  نادر صادقی در جلسه بررسی آخرین وضعیت روند خرید تضمینی سیب صنعتی استان اظهار کرد: آذربایجان غربی سالانه با تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب قطب اول تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود و بر اساس برآوردهای انجام شده، امسال ۴۰۰ هزار تن از سیب‌های تولیدی استان تبدیل به سیب صنعتی شده که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 

وی تصریح کرد: ساماندهی جمع آوری و خرید سیب صنعتی به صورت بهداشتی در استان و رسیدگی جدی به این موضوع نیازمند تعامل بین بخشی است.

صادقی با بیان اینکه الگوی کشت در استان با توجه به تغییر اقلیم و آب و هوا نیازمند اصلاح است، اقزود: بخشی از محصولات باغی تولید شده که در تولید بسیاری از آنها دارای مزیت نسبی هستیم، به صورت ضایعات از چرخه مصرف و صادرات خارج می­شود و این درحالیست که ارتقای دانش کشاورزان و  تکنولوژی در زمینه برداشت، سورتینگ و بسته بندی می تواند به کاهش چشمگیر چنین ضایعاتی کمک کرده و نقش مهمی را در ایجاد ارزش افزوده ایفا نماید.

نادر بخشی معاون دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه از امروز باید ظرفیت و میزان جذب روزانه کارخانجات صنایع تبدیلی در زمینه سیب زیردرختی مشخص شود، گفت: برنامه عملیاتی و اجرایی دقیقی باید در این زمینه  برنامه ریزی و اجرا شود تا در این فرصت محدود برداشت محصول ، سیب صنعتی مازاد بر ظرفیت کارخانه ها و صنایع تبدیلی استان در اسرع وقت به دلیل فساد پذیر بودن محصول به کارخانه های خارج استان ارسال شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید