Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه شورای تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در استان ایلام

مدیر هماهنگی آموزش و ترویج کشاورزی سازمان از برگزاری جلسه شورای تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در استان ایلام خبر داد.

برگزاری جلسه شورای تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در استان ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، حشمت سیاهی مدیر هماهنگی آموزش و  ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: جلسه شورای تات با حضور دکتر مویدی معاون آموزش و ترویج سازمان و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ، ریاست سازمان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان و معاونین در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

در  ابتدا اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گزارشی از وضعیت تولید و توانمندیها و ظرفیت های بخش کشاورزی استان را بیان کرد و گفت:  دستیابی به رتبه های کشوری در تولید محصولات کشاورزی (کلزا، بذر گندم، گل نرگس و...)، حاصل تلاش و همراهی کلیه عوامل و کنشگران بخش اجرا ، تحقیقات ، ترویج و بهره برداران است.

در ادامه جلسه موسوی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان به بیان اهمیت و جایگاه کشاورزی از نگاه دین مبین اسلام پرداخته و به مقدس بودن شغل‌مروج و شغل آموزش و ترویج نگاه آموزه های دینی اشاره کرد.

 مویدی معاونت ترویج و آموزش سازمان تات و رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به ارتباط و عملکرد بسیار مناسب بخش های ترویج و تحقیقات کشاورزی در استان ایلام و اجرای پروژه های شاخص و اثر گذار به ظرفیت عظیم آموزش و ترویج مجازی (استودیو کشاورز، شبکه شاک ) اشاره  و از شروع گام سوم نظام نوین ترویج کشاورزی با تدوین و اجرای طرح فرصت مطالعاتی محققان در مزرعه یاد کرد.

 سیاهی به ارایه گزارش مبسوطی از اقدامات و فعالیت های ترویج کشاورزی در سال ۹۹ و شش ماهه ۱۴۰۰ بویژه مرکز های شاخص اثر گذار و مسئله محور (سایت های جامع الگویی ترویجی ، سایت آبیاری هوشمند شهرستان هلیلان، احداث و فعالیت شبکه برکت استودیو کشاورز، پروژه های الگویی گیاهان دارویی ، تولید محصول سالم، تولید عسل و محصولات جانبی آن، آموز ش های مهارتی و...) پرداخت.
سپس جوزیان رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان گزارشی از وضعیت اجرای فعالیت های آموزش ترویجی را ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید