Iranian Agriculture News Agency

توزیع 10 تن بذر جو بین کشاورزان میاندورودی

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از توزیع 10 تن بذر جو گواهی شده بین کشاورزان این شهرستان تاکنون خبر داد.

 توزیع 10 تن بذر جو بین کشاورزان میاندورودی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود با اشاره به آغاز کشت جو در زمین‌های کشاورزی شهرستان میاندورود، گفت: تاکنون 10 تن بذر جو گواهی شده بین کشاورزان میاندورودی توزیع شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 تن بذر گواهی شده شامل 7 تن رقم "صحرا" و 3 تن رقم "اکسین" بین کشاورزان منطقه توزیع شد، پیش بینی کرد امسال 700 هکتار جو در اراضی زراعی این شهرستان کشت شود.

علوی ادامه داد: کشاورزان باید پیش از کشت جو بذر خود را ضدعفونی کرده و از کاشت بذور ضدعفونی نشده و آلوده به سیاهک در هر شرایطی خودداری کنند و پیش از انجام بذرپاشی ضمن اطمینان از سالم بودن بذر حتما بذر انتخابی خود را با سموم قارچکش که کارشناسان کشاورزی توصیه می کنند، ضد عفونی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود وجود عوامل بیماری‌زا در بذرهای گیاهی را باعث کاهش کیفیت محصول دانست و تصریح کرد: این عوامل می‌تواند جوانه‌زدن بذر را مختل کند و یا سبب ایجاد بیماری در گیاهچه شود، بنابراین در صورت ناسالم و حاوی عوامل بیماری‌زا بودن بذر، کمیت و کفیت محصول کاهش می‌یابد و ضدعفونی کردن بذر اقدامی ضروری است، همچنین بذر ضدعفونی شده برای کاشت استفاده شود و به هیچ وجه به مصرف خوراک انسان و دام نرسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید