Iranian Agriculture News Agency

رئوف در گفتگوی اختصاصی با ایانا خبر داد:

استان آذربایجان شرقی رتبه 4 کشور در تولید تخم مرغ

بیش از ۱۰ درصد از کل تخم مرغ تولیدی کشور در آذربایجان شرقی تولید می شود

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: 10 درصد از کل تخم مرغ تولیدی کشور در استان آذربایجان شرقی تولید می شود .

استان آذربایجان شرقی رتبه 4 کشور در تولید تخم مرغ

 مسعود رئوف  همزمان با روز جهانی تخم مرغ در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: استان آذربایجان شرقی با دارا بودن 193 واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت حدود 9 میلیون قطعه و تولید سالانه حدود 97 هزارتن تخم مرغ یکی از قطب های مهم و تاثیر گذار در تولید تخم مرغ کشور محسوب می شود.

 وی با بیان اینکه 10 درصد از کل تخم مرغ تولیدی کشور در این استان تولید  می شود افزود: استان آذربایجان شرقی از این حیث دارای رتبه 4 کشوری می باشد.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان افزود: نزدیک به نیمی از تخم مرغ تولیدی استان آذربایجان شرقی مازاد بر نیاز مصرف خانوار استان می باشد

وی با بیان اینکه هم اکنون افزون بر ۶۰۰ نفر در آذربایجان شرقی در صنعت مرغ و تخم مرغ به صورت مستقیم اشتغال دارند ادامه داد: حدود ۵ هزار نفر نیز اشتغال غیرمستقیم در این حوزه دارند.

 رئوف مصرف سرانه تخم مرغ در کشور را ۱۵ کیلوگرم و این رقم را در آذربایجان شرقی معادل ۱۲ کیلوگرم دانست و گفت: در مقایسه با میزان تولید استان که ۲۵.۵ کیلوگرم برای هر فرد است از  شرایط خوبی برخوردار هستیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید