Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

تسهیلات برای ایجاد صنایع تبدیلی در قطب های کشاورزی بدون محدودیت پرداخت می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: محدودیتی برای تامین اعتبار و ارائه تسهیلات برای ایجاد صنایع تبدیلی در قطب های کشاورزی کشور از جمله استان گیلان نداریم.

تسهیلات برای ایجاد صنایع تبدیلی در قطب های کشاورزی بدون محدودیت پرداخت می شود

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان از قطب های مهم کشاورزی کشور است.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تخصیص بودجه، تمرکز ما در کشاورزی اقتصادی و تجاری ناگزیر بر روی قطب های کشاورزی خواهد بود.

ساداتی نژاد با اشاره به این که در استان گیلان، محصولات برنج، چای، شیلات و نوغان محوری هستند، تصریح کرد: تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری گیلان در این دوره پیگیری می شود.

وی با بیان این که در فصل برداشت با هدف حمایت از شالیکاران، واردات برنج به مدت 4 ماه ممنوع است، خاطرنشان کرد: تغییرات قیمت برنج ایرانی متاثر از خشکسالی بوده است.

ساداتی نژاد افزود: برای حمایت از اقشار آسیب پذیر، برنج وارداتی توزیع می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بهسازی و نوسازی باغات و صنعت چای گیلان در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: محدودیتی برای تامین اعتبار و ارائه تسهیلات برای ایجاد صنایع تبدیلی در قطب های کشاورزی از جمله استان گیلان نداریم.

سادانی نژاد گفت: تا پایان دولت سیزدهم، همه اراضی کشاورزی سنددار می شود.

در این نشست، اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، مسائل، مشکلات و پیشنهادهایشان درباره حوزه انتخابیه خود را مطرح کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید