Iranian Agriculture News Agency

پورحیدر در گفتگو با ایانا خبر داد:

پلاک کوبی و هویت گذاری جمعیت دامی در شهرستان ورزقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از اجرای طرح پلاک کوبی و هویت گذاری جمیت دامی در این شهرستان خبر داد.

پلاک کوبی و هویت گذاری جمعیت دامی در شهرستان ورزقان

سعید پورحیدر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: جمعیت دامی شهرستان ورزقان حدود 239 هزار و 659 راس می باشد که از این جمعیت حدود 21 هزار و 454 راس دام سنگین و حدود 218 هزار و 205 راس شامل دام سبک می باشد و از کل جمعیت دامی شهرستان تعداد 380 هزار و 659 راس پلاک کوبی و ثبت هویت گردیده است و تعداد 98 هزار و 659 راس دام سنگین و سبک پلاک کوبی نشده که برنامه ریزی های لازم جهت هویت گذاری جمعیت دامی باقی مانده نیز صورت گرفته که در حال اجراست.

 وی ادامه داد: مهمترین اهداف اجرای پروژه فوق دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق در حوزه دام، کنترل تردد و جلوگیری از قاچاق دام، شناسایی واحدهای فعال و امکان ارائه خدمات و تخصیص نهاده‌ های دامی به دامداران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان افزود: در حال حاضر عملیات پلاک کوبی و ثبت هویت دام توسط اتحادیه‌های استانی بخش دام به همراه تشکلهای شهرستانی، دفاتر بیمه کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در حال انجام است.

 پورحیدر اضافه کرد: در این طرح پس از پلاک کوبی و نصب پلاک ۱۵ رقمی بر روی گوش دام، اطلاعات هر رأس دام، محل پرورش و اطلاعات دامدار در سامانه هویت گذاری دام کشور ثبت می‌شود و بدین طریق از قاچاق دام زنده نیز جلوگیری بعمل می آید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید