Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

جواز تاسیس ۳۳ طرح صنایع تبدیلی در کردستان صادر شد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: جواز تاسیس ۳۳ طرح صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت ۹۷ هزار و ۹۴۷ تن از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان صادر شده است.

جواز تاسیس ۳۳ طرح صنایع تبدیلی در کردستان صادر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، امید سلیمی، یکی از مهمترین مباحث مورد توجه در بخش کشاورزی را توسعه صنایع تبدیلی و غذایی خواند و اظهار داشت: محصولات کشاورزی به عنوان ماده اولیه در صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند که اجرای این مهم عامل موثری در توسعه روستاها به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: افزایش امکان مصرف محصولات کشاورزی، جلوگیری از ضایعات این محصولات  و ایجاد ارزش افزوده، بالا بردن بهره‌وری و سطح درآمد روستاییان و افزایش سهم اشتغال در مناطق روستایی از مهمترین مزیت‌های صنایع تبدیلی و غذایی است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در نیمه نخست امسال در زیربخش‌های  زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات، سردخانه و انبار ۳۳ طرح صنایع تبدیلی و غذایی جواز تاسیس صادر شده است.

سلیمی ظرفیت تولید سالانه این تعداد طرح را ۹۷ هزار و ۹۴۷ تن خواند و یادآور شد: میزان سرمایه ثابت برای اجرای این طرح ها سه هزار و ۷۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این ۳۳ طرح برای ۳۶۴ نفر اشتغالزایی خواهد شد، اظهار داشت: بیشترین طرح مربوط به زیربخش دام و طیور با ۱۰ واحد به ظرفیت ۳۵ هزار و ۲۷ تن است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۲ پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و غذایی هم طی نیمه نخست سال جاری در استان صادر شده که ظرفیت سالانه این تعداد واحد حدود ۳۰ هزار تن است.

سلیمی میزان سرمایه ثابت در اجرای ۱۲ طرح را ۴۵۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خواند و  اضافه کرد: میزان اشتغالزایی این طرح‌ها ۷۳ نفر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید