Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور فنی مهندسی آب و خاک جهاد کشاورزی کردستان:

اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در 58 هزار هکتار از اراضی آبی کردستان

مدیر امور فنی مهندسی آب و خاک جهاد کشاورزی کردستان گفت: 58 هزار و 730 هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری است.

اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در 58 هزار هکتار از اراضی آبی کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فیروز احمدی، در اولین جلسه ستاد استانی سامانه‌های نوین آبیاری در سال جاری، اظهار کرد: طرح سامانه‌های نوین آبیاری در مزارع استان از ابتدا تاکنون در 58هزار و 730 هکتار از اراضی استان به اجرا در آمده است.

مدیر امور فنی مهندسی آب و خاک جهاد کشاورزی کردستان به وضعیت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری نسبت به سطح کل اراضی آبی به تفکیک شهرستان اشاره کرد و افزود: بیشترین سامانه‌های نوین آبیاری به ترتیب در شهرستان‌های قروه، دهگلان و سقز بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان قروه با 27 هزار و 737 هکتار اراضی آبی در 22 هزار و 525 هکتار از اراضی آن سامانه‌های نوین آبیاری به اجرا در آمده است، اظهار داشت: این بدین معنی است که 81 درصد اراضی آبی موجود در شهرستان قروه مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری هستند.

احمدی اظهار داشت: در شهرستان دهگلان 12 هزار و 365 هکتار، در سقز 7 هزارو 80 هکتار، در کامیاران 4 هزار و 600 هکتار، در سنندج 3 هزار و 20 هکتار، در بیجار 2 هزار و 920 هکتار، در دیواندره 2 هزار و 620 هکتار، در مریوان 2 هزار و 150 هکتار، در بانه 762 هکتار و در سروآباد نیز688 هکتار از اراضی آبی این شهرستان‌ها مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری هستند.

مدیر امور فنی مهندسی آب و خاک جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در مجموع 44.7 درصد از اراضی آبی استان کردستان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز هستند.

وی در ادامه به عملکرد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال جاری به تفکیک شهرستان در  مساحت 532 هکتار اشاره کرد و گفت: شهرستان مریوان با 140 هکتار در نیمه نخست امسال در تجهیز کردن اراضی به سیستم آبیاری نوین پیشتاز بوده است.

احمدی خاطرنشان کرد: همچنین شهرستان‌های کامیاران با 94 هکتار و سقز با 54 هکتار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی همچنین به عملکرد در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال جاری به تفکیک شهرستان در مساحت یک هزار و 148 هکتار نیز گریزی زد و گفت: در حال حاضر طرح سامانه‌های نوین آبیاری در 340 هکتار از اراضی شهرستان سقز، 278 هکتار از اراضی شهرستان دهگلان، 141 هکتار از اراضی شهرستان مریوان، 103 هکتار از اراضی شهرستان کامیاران، 91 هکتار از اراضی شهرستان سنندج، 68 هکتار از اراضی شهرستان سروآباد، 53 هکتار از اراضی شهرستان بانه، 43 هکتار از اراضی شهرستان دیواندره و 490 هکتار از اراضی شهرستان قروه در حال اجراست.

مدیر امور فنی مهندسی آب و خاک جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در سال 99 بالغ بر233 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح مصوب شده است، افزود: از این میزان 172 میلیارد ریال آن به استان کردستان تخصیص داده شده بود که تمام آن نیز جذب شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید