Iranian Agriculture News Agency

نصب 16 پنل خورشیدی در جهاد کشاورزی شهرستان ری با توان تولید روزانه 25کیلووات ساعت برق

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: 16 پنل خورشیدی در جهاد کشاورزی شهرستان ری با توان تولید روزانه 25 کیلووات ساعت تولید برق به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی نصب و بکارگیری شد.

نصب 16 پنل خورشیدی در جهاد کشاورزی شهرستان ری با توان تولید روزانه 25کیلووات ساعت برق

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، پازوکی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: جهادکشاورزی استان تهران در راستای مدیریت سبز بر آن شد که با تهیه پنل خورشیدی درصدی از برق مورد نیاز روزانه خود را از این طریق تامین کند.

وی با اشاره به این‌که پنل خورشیدی نصب شده در سازمان، روزانه 25 کیلووات برق تولید می‌کند و این میزان، 10 درصد از میزان تعیین‌ شده در بخشنامه ابلاغی بالاتر است، ادامه داد: نصب این پنل خورشیدی بر پایه تحقیقات، بررسی و مطالعات تیمی صورت می‌گیرد؛ در واقع هر کدام از واحدهای صنعتی و تولیدی می‌توانند با نصب پنل خورشیدی، علاوه بر صرفه‌جویی در تامین انرژی، برق مورد نیاز خود را با حدود یک‌سوم قیمت تامین کنند.

پازوکی افزود: انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام‌نشدنی، بی صدا، بدون خطر و البته فاقد آلودگی است و این تکنولوژی می تواند به عنوان الگویی برای استفاده کشاورزان و بکارگیری در اراضی خود به کار رود.

گفتنی است پنل‌های خورشیدی به صورت شبکه‌های کوچک و ناحیه‌ای از امکان استقرار برخوردار بوده و به علت نزدیکی به محل مصرف، هزینه و تلفات شبکه‌های انتقال و توزیع سنتی را ندارد. این در حالی است که خوشبختانه تکنولوژی تولید پنل‌هایی که بتواند بخش عمده‌ای از نور خورشید را از خود عبور داده و در عین حال برق تولید کند نیز در حال توسعه است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید