Iranian Agriculture News Agency

محسن قرائتی در مجتمع شهید کسایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی :

قرآن باید محور کارها باشد/ قبولی نماز پیش زمینه قبولی طاعات دیگر است

جلسه قرآن ویژه مدیران آذربایجان شرقی با حضور محسن قرائتی در مجتمع شهید کسایی تبریز برگزار شد

هفتمین جلسه تفسیر قرآن ویژه مدیران دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی در سالجاری با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور ، امام جمعه تبریز و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در مجتمع فرهنگی شهید کسایی تبریز برگزار شد.

 قرآن باید محور کارها باشد/  قبولی نماز پیش زمینه قبولی طاعات دیگر است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در هفتمین جلسه تفسیر قرآن ویژه مدیران دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی و آئین تکریم و معارفه مسوول ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت آذربایجان شرقی با بیان اینکه محور کارها باید قرآن باشد و نماز مهم شمرده شود گفت: زیرا که قبولی نماز پیش زمینه قبولی طاعات دیگر است و روضه ها و نصیحت ها نیز باید بر محور قرآن و نهج البلاغه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با اشاره به ارزش و اهمیت نماز اظهار کرد: در قرآن آمده است وقتی کاری را انجام می دهید یا حقش را ادا کنید یا اگر نمی توانید حقش را ادا کنید تا حدی که توان دارید دریغ نکنید.

وی ادامه داد: سپاسگزاری از نعماتی که خداوند عطا فرموده باید با اقامه نماز و حضور قلب باشد، بر این اساس برگزاری جلسات نماز و استفاده از کتب مربوط به نماز و توجه به اسرار آن مورد تاکید است.

حجت الاسلام قرائتی گفت: توجه به تفسیر قرآن، کوتاه کردن سخنرانی ها در جهت مراعات حال مردم، به روز بودن هیئت امنای مساجد از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نماز باید مهم شمرده شود زیرا که قبولی نماز پیش زمینه قبولی طاعات دیگر است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به آیه ۱۲۱ سوره بقره گفت: قرآن می گوید در کارها، حق آن کار را انجام دهید و اگر نمی توانید تا جایی که در توان دارید برای آن کار تلاش کنید.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی افزود: متاسفانه ما علم قرآن را در نیافته ایم، در حالی که  تمامی علوم در قرآن آمده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: یکی از اساتید حقوق می گوید در قرآن به ۲ هزار و ۶۰۰ نکته حقوقی دست یافته ام.

وی افزود: تنها در آیه «و بالوالدین احسانا» ۲۵ نکته معرفتی وجود دارد که علامه طباطبایی (ره) می گوید این آیه دارای یک میلیون و ۲۰۰ هزار معنی است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خاطر نشان کرد: آنطور که باید حق قرآن و نماز را بجا نیاورده ایم.

وی با بیان این که نماز سنگین است، مگر برای خاشعون، اظهار کرد: همه مسوول نماز هستیم. شرط قبولی همه عبادات نماز است. اسلام نخ و نماز سوزن است که باید عمل کند وگرنه نخ هم به درد نمی خورد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در رابطه با رضایتی که رهبر معظم انقلاب از حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه محترم تبریز ابراز کرده اند گفت: پریروز که در دفتر ایشان بودم فرمودند: او طبق آیه  قرآن «از مردم، در مردم و با مردم» رفتار می کند.

وی افزود: حاج آقا ضیایی مرد بسیار شریف و با فضیلتی می باشد که در رابطه با موضوعیت قرآن و نماز زحمات زیادی متقبل شده است.

گفتنی است در این مراسم از زحمات چندین ساله حاج آقا ضیائی قدردانی و حجت الاسلام مجید آقاجانی به عنوان مدیر ستاد اقامه نماز و مهدویت استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید