Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی انجام شد؛

افتتاح بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و صنایع وابسته

بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و صنایع وابسته باحضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.

افتتاح بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و صنایع وابسته

به گزارش خبرنگار ایانا، بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و صنایع وابسته امروز یکشنبه 18 مهرماه با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.

حسین دماونی نژاد در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشتمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، و صنایع وابسته با ۱۶۰ غرفه در پنج سالن و در فضای ۲۵ هزار هکتار با حضور سه شرکت خارجی از کشورهای آلمان، ترکیه و چین برپا شده است.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه محصول لبنی آغاز شد

وی با بیان این که کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه محصول لبنی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: طبق توافقی که با انجمن صنایع لبنی داشتیم قیمت شیر نایلونی، ماست ۲.۵ کیلوگرمی و پنیر معمولی ۱۰ درصد کاهش یافته است.

دماوندی نژاد ادامه داد: براساس این توافق هر کیسه شیرنایلونی با قیمت ۷هزار و ۴۰۰ تومان، ماست ۲.۵ کیلویی ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان و پنیر معمولی ۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که تاثیر آن در کشور سه تا چهار روز آینده مشخص خواهد شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش هزینه های تولید مرغ و تخم مرغ طی یک سال گذشته عنوان کرد: برآورد وزارت جهاد کشاورزی برای قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۸ هزار تومان است.

تحویل نهاده مرغداران تا پایان مهر

وی با بیان این که در شش ماهه اول امسال ٩ میلیون تن نهاده دامی وارد کشور شده است، ادامه داد: در حال حاضر شرایط مطلوبی در زمینه نهاده دامی داریم و تمامی نهاده های دامداران و مرغداران تا پایان مهرماه تحویل می‌شود.

دماوندی نژاد افزود: در حوزه نهاده های دامی دامداران و عشایری مقداری مشکل داریم که در تلاش هستیم آن را برطرف کنیم.

گفتنی است، این نمایشگاه از 18 تا 21 مهرماه برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید