Iranian Agriculture News Agency

کردستان بیشترین سطح زیر کشت در طرح جهش تولید را دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال ۴۸۰ هزار هکتار یعنی 18 درصد از اراضی در استان کردستان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار خواهد گرفت که بیشترین سطح دیمزارها را در کشور است.

کردستان بیشترین سطح زیر کشت در طرح جهش تولید را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان کردستان، محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در اولین جلسه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کردستان، اظهار کرد: امسال ۴۸۰ هزار هکتار یعنی 18 درصد از اراضی در استان کردستان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار خواهد گرفت که بیشترین سطح دیمزارها را در کشور است.

وی با بیان اینکه از این 480 هزار هکتار260 هزار هکتار مربوط به گندم است، افزود:96 هزار هکتارمربوط به جو، 40 هزار هکتار نخود ،12 هزار هکتار عدس،19 هزار هکتار علوفه و 53 هزار هکتار نیز مربوط به دانه های روغنی است.

احمدی بیان کرد: 42 تن کود بذرمال با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خریداری شده و در سه فاز به صورت کاملا رایگان به شرکت های فرآوری ارسال شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه 13 هزارو 485 تن بذور اصلاح شده  شامل اراقام سرداری،واران،اوحدی،باران،آذر2، هشترود،صدرا و هما در استان تولید شده است اظهار داشت: از این مقدار 7 هزارو852 تن آن فرآوری شده و 4 هزارو 858 تن آن نیز توزیع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید