Iranian Agriculture News Agency

تخریب ۶۹۷ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ارزشمند کشاورزی استان، ۶۹۷ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در این اراضی طی نیمه نخست امسال تخریب و قلع و قمع شدند.

تخریب ۶۹۷ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، پرویز عبدی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  با اعلام این خبر افزود: ۶۴۸ مورد از قلع و قمع‌های یاد شده در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از کاربری زمین های زراعی و باغی انجام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس مفاد تصریح شده در تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از کاربری زمین‌های زراعی و باغی، ماموران یگان حفاظت مدیریت امور اراضی می‌توانند درصورت مشاهده تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی از این کار جلوگیری به عمل آورده و به قلع و قمع موارد احداث شده نیز اقدام کنند.

این مسوول همچنین اظهار داشت: در برخی اوقات نیز که به هر دلیل امکان جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز در زمان اجرای آن وجود ندارد مراتب به دستگاه قضا ارجاع داده می‌شود و با حکم قضایی اقدام به قلع و قمع بناهای ایجاد شده خواهد شد.

وی ادامه داد: در قالب احکام قطعیت یافته قضایی طی نیمه نخست سال جاری، ۴۹ مورد قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین به انجام رسیده است.

این مسوول با اشاره به اینکه تبعات تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی بسیار مخرب است و امنیت غذایی جامعه را به مخاطره می‌اندازد، یادآور شد: هرگونه خرد کردن اراضی، ریختن مصالح ساختمانی، ساخت بنا اعم از اتاق و اتاقک کارگری و نگهبانی، زیرتانکری، فنس کشی و دیوارکشی بدون اخذ مجوزهای لازم، در حکم تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی محسوب می شود و به طور قاطع با این موارد برخورد خواهد شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: زمین‌های کشاورزی در کشور ما محدود هستند و باید برای حفظ امنیت غذایی جامعه از آنها به خوبی حراست و صیانت کنیم و براین اساس با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز با قاطعیت برخورد می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید