Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت محصول سیب زمینی تولید پاییزه در استان اصفهان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این استان با سطح کشت نزدیک به 11000 هکتار سیب زمینی تولید پاییزه یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور است.

آغاز برداشت محصول سیب زمینی تولید پاییزه در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، پیمان فیروزنیا، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص برداشت سیب زمینی تولید پاییزه اظهار کرد: برداشت محصول سیب زمینی تولید پاییزه سال زراعی 1400-99 از اوایل مهر ماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: استان اصفهان با سطح کشت نزدیک به 11000 هکتار سیب زمینی تولید پاییزه (حدود 11 درصد سطح زیر کشت سیب زمینی تولید پاییزه کشور)  و برآورد تولیدی حدود 320000 تن (معادل 9 درصد تولید پاییزه کل کشور) یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور  است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: این محصول حدودا از نیمه بهار تا اوایل تیر ماه در مناطق سردسیر استان عمدتا شهرستان‌های فریدن، سمیرم، فریدونشهر، چادگان، بوئین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان  و تیران و کرون کشت می‌شود.

وی تصریح کرد: بدلیل شرایط اقلیمی موجود در این مناطق، ارقام از تنوع خوبی برخوردار می‌باشند. در حال حاضر انواع ارقام بسته به نوع مصرف از ارقام صنعتی، تازه خوری در این مناطق در دست تولید می‌باشد و نیاز صنایع و سایر مصرف‌کنندگان را مرتفع می‌کند.

 فیروزنیا اضافه کرد: بخشی از این تولید سالیانه به مصرف تامین غده بذری مورد نیاز در خود استان و سایر استان‌های دیگر کشور اعم از استان‌های سردسیر و یا جنوبی کشور ( طرح استمرار ) می‌رسد. عمده ارقام  مناسب برای صادرات نیز از این تولید است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید