Iranian Agriculture News Agency

کاهش ۹۰ درصدی حریق منابع طبیعی خراسان شمالی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از کاهش ۹۰ درصدی حریق در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: فرهنگ سازی از سوی روابط عمومی و ترویج و همچنین مشارکت مردم و بهره برداران در طرح‌های منابع طبیعی استان باعث کاهش این آتش سوزی ها شده است.

کاهش ۹۰ درصدی حریق منابع طبیعی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، حسن وحید، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  خراسان شمالی با اشاره به اینکه 180 هزار هکتار عرصه بیابانی در خراسان شمالی وجود دارد،‌اظهار داشت: قابل توجه است که چهار هزار هکتار این مساحت به کانون بحران و برداشت گرد و غبار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه پروژه بین المللی ترسیب کربن با هدف حفظ و احیای منابع طبیعی و بهبود شاخص‌های توسعه انسانی از طریق توان افزایی و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی با مشارکت جوامع محلی در حال اجراست،‌ ادامه داد:‌براین اساس اجرایی شدن این طرح در مناطق بیابانی جاجرم با مشارکت مردم و بهره برداران به یکی از طرح‌های الگویی و مشارکتی موفق در مدیریت و احیای مناطق بیابانی کشور تبدیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان خراسان شمالی اضافه کرد: از مساحت دو میلیون و سیصد هزار هکتاری اراضی ملی خراسان شمالی تنها یک صد هزار هکتار باقی مانده که به زودی این میزان پایان می‌پذیرد.

وحید افزود: در زمینه اقدامات حفاظتی فعالیت های قابل توجهی در منابع طبیعی استان صورت گرفته و کلیه حقوق نیرو‌های حفاظتی پرداخت و خودرو‌های گشت و مراقبت استان اکنون به امکانات جی پی اس متصل شده و در انجام ماموریت‌ها تحت رصد و پایش قرار دارند.

مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی از کاهش ۹۰ درصدی حریق در شش ماهه امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: فرهنگ سازی از سوی روابط عمومی و ترویج و همچنین مشارکت مردم و بهره برداران در طرح‌های منابع طبیعی استان باعث کاهش این آتش سوزی ها شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید