Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام:

بیش از۵۶هزارتن گوشت سفید درایلام تولید می شود

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام از تولید بیش از۵۶هزارتن گوشت سفید در استان خبر داد.

بیش از۵۶هزارتن گوشت سفید درایلام تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، محمدناصر ناصری گفت: ۵۶ هزار تن گوشت سفید در استان توسط اتحادیه و تعاونی های مرغداران تولید می شود که این مقدار سه برابر نیاز مصرف داخل استان است که البته با وجود نوسانات قیمت مرغ و مشکلات مربوط به نهاده های دامی اما روند توزیع مرغ در استان بدون مشکل خاصی ادامه دارد.

محمدناصرناصری افزود: ۸۰ درصد از جمعیت ۶۷ هزار نفری بهره برداران زیربخش های جهاد کشاورزی استان تحت پوشش خدمات شرکت های تعاونی روستایی و عشایری قرار دارند.

وی اظهار داشت: تعاونی های بخش دامداری و دامپروری دارای یک هزار و ۲۰۰ واحد دامداری صنعتی و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک است که سالانه ۲۶ هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند.

وی افزود: تعاونی زنبورداران نیز ۱۷۵ کلونی زنبور عسل با یک هزار بهره بردار دارد و پنج هزار نفر نیز در این تعاونی ها مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی دارند و میزان تولید عسل سالانه این تعاونی ها سه هزار تن عسل است.

ناصری اضافه کرد: ایجاد روستابازارها از دیگر اقدامات مهم تعاون روستایی است که در این طرح زنان روستایی و عشایر و همچنین زنان خودسرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی از طریق شبکه سراسری توزیع محصولات خود را به مصرف کنندگان و خریداران عرضه می کنند.

وی توضیح داد: به منظور ایجاد بازارهای فروش و نیز ساماندهی محصولات تولیدی مناطق روستایی و عشایری در قالب طرح روستابازار، کشاروزان و عشایر مناطق مختلف استان تولید مبتنی بر کشت قراردادی یا تهیه محصولات بازارمحور دارند که این تولیدات از طریق روستابازارها و شبکه سراسری توزیع تعاون روستایی به دست مصرف کنندگان می رسد.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار تن تولیدات جامعه روستایی، عشایری و زنان تحت پوشش بهزیستی از طریق روستابازارها و شبکه سراسری توزیع به فروش رسیده است و یکی از مهمترین دغدغه های تولیدکنندگان مبنی بر عدم وجود بازارهای فروش محصولات مدیریت شده است.

ناصری ادامه داد: یکی از خدمات مهم تعاون روستایی تامین و توزیع سوخت به مناطق روستایی و عشایری است که تاکنون در سال جاری ۳۰ میلیون لیتر فرآورده های سوخت اعم از نفت و گاز بین این جوامع هدف توزیع شده است

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید