Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سرعین:

زنبورداران شهرستان سرعین سالانه بیش از 98 تن عسل تولید می کنند

در حال حاضرعلاوه بر زنبورداران مهاجر، 93 زنبوردار بیش از 6300 کندو با تولید سالانه بیش از 98 تن و اشتغالزایی 75 نفر در محدوده شهرستان فعالیت می کنند.

زنبورداران شهرستان سرعین سالانه بیش از 98 تن عسل تولید می کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، محمد حسنی با اعلام این خبر افزود: شهرستان سرعین واقع در دامنه کوه سبلان به دلیل تنوع گونه های مختلف گیاهی و شرایط مساعد اقلیمی یکی از قطب های تولید عسل در استان اردبیل بوده و  به خاطر همین ویژگی محل کوچ بسیاری از زنبوردارهای کشور در فصل بهار و تابستان می باشد. عسل سبلان یکی از10 مورد محصول راهبردی کشور برای صادرات ثبت جهانی شده و بهترین سوغاتی این شهر توریستی می باشد. عسل گون، عسل آویشن و عسل بابونه از جمله مرغوبترین گونه های عسل طبیعی برداشت شده از دامنه کوه سبلان بوده و هر یک خواص منحصربه فردی دارند.

وی عنوان کرد: در حال حاضرعلاوه بر زنبورداران مهاجر، 93 زنبوردار بیش از 6300 کندو با تولید سالانه بیش از 98 تن و اشتغالزایی 75 نفر در محدوده شهرستان فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: در سال های اخیر، تعامل خوب زنبورداران با اتحادیه مربوطه باعث ارتقاء کمی و کیفی محصول عسل تولیدی منطقه شده و جا دارد در زمینه فرآوری و بسته بندی عسل متناسب با نیاز بازار هدف اقدام لازم صورت بگیرد، در همین راستا یک واحد بسته بندی عسل به ظرفیت 100 تن  در سال اخیرا احداث و فعالیت می کند.

ایشان افزودند: شهرستان سرعین به لحاظ استعداد و قابلیت های موجود، ظرفیت توسعه صنعت زنبورداری علاوه بر تاثیر در گرده افشانی نباتات، برای افزایش کمی و کیفی عسل تولیدی و مشتقات آن را داشته و ضرورت سرمایه گذاری را بیش از پیش آشکار می سازد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید