Iranian Agriculture News Agency

محصولات کشاورزی فارس در معرض خطر سرمازدگی

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی از روز شنبه هفدهم مهرماه، در این استان، دمای هوا کاهش محسوسی بین 4 تا 8 درجه سانتی گراد دارد.

محصولات کشاورزی فارس در معرض خطر سرمازدگی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا واحدی پور تصریح کرد: کاهش دما از مرزهای شرقی و شمالی استان آغاز می شود و محصولات زراعی و باغی در خطر سرمازدگی هستند.

به گفته وی؛ شهرستان های آباده، اقلید، بوانات، سرچهان، خرمبید، پاسارگاد، ارسنجان، بختگان، مناطق مرتفع نی ریز، سپیدان، شیراز و کوار در خطر بیشتری نسبت به سایر نقاط استان قرار دارند.

واحدی پور ابراز کرد: کشاورزان ذرت کار خصوصا ذرت علوفه ای نسبت به برداشت سریع محصول خود و حمل به سیلو اقدام نمایند.

او افزود: برداشت انار و انگور در شهرستان های تولیدکننده این دو محصول در اولویت قرارگیرد.

واحدی پور با اشاره به ضرورت برداشت سریع گوجه فرنگی، اظهار کرد: در صورتی که مزارع به مرحله برداشت نرسیده است نسبت به پوشش مزرعه با بقایای گیاهی، وسایل گرم کننده و یا پلاستیک اقدام ونسبت به آبیاری مزرعه خود مبادرت ورزند.

این مقام مسئول به گلخانه داران و مرغداران توصیه کرد که پوشش گلخانه و سقف واحد تولیدی را مرمت و دستگاه های گرمایشی را سرویس کنند و افزود: زنبورداران نسبت به محافظت از زنبورستان خود اقدام کنند.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: بهره برداران واحد تولیدی را تحت پوشش بیمه قرار دهند تا ریسک تولید کاهش یابد.

واحدی پور به بهره برداران توصیه کرد: درصورت بروز خسارت احتمالی، به ارزیابان صندوق بیمه و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به منظور برآورد خسارت اطلاع رسانی و یقین حاصل کنید که در سامانه مربوطه ثبت شده باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید