Iranian Agriculture News Agency

علایی مقدم:

اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای مدارس عشایری توسط مجلس شورای اسلامی

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی مجلس برای مدارس عشایری اختصاص یافته که تفاهم نامه ای نیز در این خصوص امضا شده است.

اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای مدارس عشایری توسط مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان مرکزی، در روز ملی روستا و عشایر، شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان امور عشایر کشور در بازدید از روستای خرم آباد لقو با حضور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در هفته ملی روستا و عشایر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در بخش کشاورزی روستاها و عشایر افتتاح می‌شود که مهمترین بخش آن آب شرب سالم و بهداشتی است.

وی افزود: بیش از 620 پروژه آب رسانی با اذن مقام معظم رهبری به بهره برداری رسیده که امروز یکی از همین پروژه ها توسط وزیر جهاد کشاورزی بازدید شد.

علایی مقدم تصریح کرد: شاخص برخورداری از آب شرب سالم و بهداشتی در یکسال گذشته به ۶۳ درصد رسیده است،‌ همچنین تا پایان سال ۲۰ هزار پنل خورشیدی بین عشایر توزیع و ۶۰۰ خانه بهداشت عشایری با بهورزانی از فرزندان عشایر به بهره برداری خواهد رسید.

وی در رابطه با بیمه تامین اجتماعی عشایر گفت: در این راستا ۱۰۰ هزار عشایر که توانایی پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ندارند مورد حمایت دولت قرار می گیرند که از این مهم روز دوشنبه آینده رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور خطرنشان کرد: در یک سال و نیم اخیر بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان برای استحصال و انتقال آب به سامانه های عشایری اخذ شده  و ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی مجلس برای مدارس عشایری اختصاص یافته که تفاهم نامه ای نیز در این خصوص امضا شده است.

علایی مقدم با اشاره به نقش عشایر در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: عشایر ۱۰ هزار شهید به انقلاب تقدیم کرده اند و سردار قاسم سلیمانی نیز از عشایر ایل سلیمانی قنات ملک کرمان و مایه افتخاری برای جامعه عشایری در عرصه بین المللی است.

رفع مشکلات عشایر همت جهادی می‌خواهد

در ادامه این بازدید، حجت الاسلام محمد سبزی نماینده ساوه و زرندیه  و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امسال برای اولین بار در مجلس بودجه ای برای محرومیت زدایی تصویب شد.

وی افزود: عشایر علیرغم مشکلاتی که در حوزه تامین نهاده دارند، در خط مقدم تولید فعالیت می کنند و توقع چندانی هم ندارند و رفع مشکلات عشایر همت جهادی می خواهد به ویژه این که مردم هم در این امور مشارکت می کنند.

سبزی تصریح کرد: کی از مشکلات اساسی کشاورزان ساوه و زرندیه را تعارض با منابع طبیعی دانست که باید هرچه سریعتر حل شود و تکلیف کشاورزان معلوم شود تا بتوانند برای زمین هایشان سند بگیرند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید