Iranian Agriculture News Agency

هزینه های تولید ذرت علوفه ای با فروش آن در شیروان همخوانی ندارد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: افزایش هزینه های کاشت، داشت و برداشت ذرت علوفه ای موجب غیر اقتصادی شدن تولید این محصول برای کشاورزان شده است.

هزینه های تولید ذرت علوفه ای با فروش آن در شیروان همخوانی ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، حسن ایزانلو  مدیر جهاد کشاورزی شیروان افزود: شیروان رتبه نخست تولید ذرت علوفه ای خراسان شمالی را دارد که برداشت آن از نیمه دوم شهریورماه آغاز می شود و تا پایان مهرماه ادامه دارد ولی نبود صرفه اقتصادی و از سویی کاهش قیمت خرید که کیلویی ۱۳ تا ۱۱ هزار ریال از کشاورزان انجام می شود موجب نارضایتی این قشر زحمتکش شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ذرت علوفه ای ارقام ۷۰۴، در سطح ۵۱۲ هکتار از اراضی شهرستان کشت شده که میانگین تولید ۴۵ تن در هر هکتار است و پیش بینی می شود از این سطح بیش از ۲۳ هزار تن ذرت برداشت شود.

ایزانلو اضافه کرد: سال گذشته ۷۰۰ هکتار ذرت علوفه ای در این شهرستان کشت شد که امسال به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی های حادث شده سطح زیرکشت آن در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: هر ساله برداشت ذرت علوفه‌ای با توجه به شرایط آب و هوا و با هدف افزایش میزان محصول، تا قبل از شروع فصل سرما و تهدید یخ‌زدگی ادامه دارد.

این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید