Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

اجرای قانون کاداستر بروز اختلافات بین مردم و دستگاه های دولتی را رفع می‌کند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای قانون کاداستر و سنددارشدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه های دولتی را رفع می‌کند.

اجرای قانون کاداستر بروز اختلافات بین مردم و دستگاه های دولتی را رفع می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی در حاشیه وبیناری که با حضور مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با موضوع پیگیری کاداستر اراضی ملی و رفع موانع موجود برگزار شد اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری تثبیت یک میلیون و سیصد هزار هکتار از اراضی ملی این استان ، در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات، انجام پذیرفته است .

وی اضافه کرد: این مقدار از اراضی ملی به‌صورت پیمانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام شد و سند مالکیت تک برگی این اراضی صادر شد. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک دیگر هیچ نقطه‌ ای از اراضی ملی استان سمنان بدون سند کاداستری نمی‌ماند.

مرادی حقیقی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه ها و ورود به سیستم ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد.

وی افزود: از شروع پروژه کاداستر اراضی ملی ت اکنون برای 8 میلیون و 16 هزار هکتار از اراضی ملی ثبت و 6 میلیون و 362 هزار هکتار ، سند مالکیت تک برگی اخذ شد و باتوجه به هدف گذاری تثبیت مالکیت کل از اراضی ملی استان ، یک میلیون هکتار باقیمانده در حال پیگیری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای طرح حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح نیازمند حمایت مالی و تامین اعتبار لازم است.

مرادی حقیقی خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و صدور اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سو استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید