Iranian Agriculture News Agency

جذب گردشگر به خراسان‌جنوبی با ظرفیت محصولات استراتژیک

استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه محصولات استراتژیک را می‌توان تبدیل به قطب گردشگری کرد افزود: از این ظرفیت می‌توان بیشترین بهره‌برداری را داشت بنابراین در این زمینه طراحی لازم انجام و ساز و کار تهیه شود، ما نیز حمایت می‌کنیم.

جذب گردشگر به خراسان‌جنوبی با ظرفیت محصولات استراتژیک

به گزارش خبرنگار ایانادر خراسان جنوبی، «حمید ملانوری» اظهار داشت: دستگاه‌های متولی از جمله بانک، اتاق تعاون، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر متولیان نهایت همکاری و تلاش را برای تسهیل فرایند و رفع موانع انجام دهند.

وی درباره فروش محصول زرشک، تشکیل تعاونی محصولات استراتژیک استان و خوشه خشکبار گفت: چند جلسه این موضوع در دستور کار قرار گرفته اما فرصت نشد درخصوص آن بحث کنیم لذا در چند روز آینده در دفتر استاندار جلسه‌ای در این زمینه برگزار می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بارها گفته‌ایم و معتقدم بزرگترین و بهترین ساز و کاری که می‌تواند موضوع محصولات استراتژیک استان را به سامان برساند تشکیل تعاونی است اما زمان را داریم از دست می‌دهیم.

وی گفت: یک ماه و نیم است که منتظریم در این خصوص چه اقداماتی صورت گرفته و فرصت نشده است لذا اگر قرار باشد برای ادامه فعالیت این گونه پیش برویم زمان را از دست خواهیم داد.

ملانوری تصریح کرد: این موضوع خیلی مهم است و نباید معطل جلسه بعدی اتاق بازرگانی باشیم لذا در این خصوص جلسه‌ای در دفتر استاندار برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بحث و تبادل نظر شده و به جمع‌بندی برسیم.

وی طراحی خوشه خشکبار در خراسان جنوبی را مناسب دانست و گفت: حتی می‌توان ظرفیت محصولات استراتژیک استان از زمان گلدهی تا برداشت و فروش محصول را تبدیل به جریان گردشگری کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه محصولات استراتژیک را می‌توان تبدیل به قطب گردشگری کرد افزود: از این ظرفیت می‌توان بیشترین بهره‌برداری را داشت بنابراین در این زمینه طراحی لازم انجام و ساز و کار تهیه شود، ما نیز حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید