Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان از فروش زرشک تازه خودداری کنند

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از زرشک کاران خواست برای فروش محصول خود عجله نکنند.

کشاورزان از فروش زرشک تازه خودداری کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، ضیائیان احمدی گفت: با توجه به نشانه های مثبتی که از بازار دریافت می شود که به دلیل رفع محدودیت ها و هوشمند سازی قرنطینه است؛ قیمت ها در بازار زرشک و زعفران در حال ترمیم بوده لذا از تمامی زرشک کاران درخواست میکنم که در شرایط فعلی با دقت بیشتری عمل کرده و با پیشه کردن صبر بتوانند محصول خود را با قیمت مناسب تری بفروش برسانند.

وی افزود: قیمت واقعی زرشک بالاتر از قیمتی است که هم اکنون تعدادی از دلالان از کشاورزان خرید می کنند ضمن اینکه تقاضا برای خرید زرشک خشک شده بشدت در حال افزایش است از طرفی میزان زرشک موجود در استان نیز بسیار کمتر از اعدادی است که بیان می شود.

مدیر تعاون روستایی استان در ادامه گفت: مجموع این عوامل باعث رشد قابل توجه قیمت زرشک پفکی در بازارهای فروش مانند مشهد شده بنحوی که در روز جاری قیمت خرید زرشک مرغوب استان تا 75 هزار تومان افزایش داشته است که نوید بخش رونق دوباره بازار است.

ضیائیان احمدی گفت: در این شرایط توصیه ما به تمامی کشاورزان این است که از فروش زرشک تازه خودداری کرده و اقدام به خشک کردن زرشک به شکل اصولی کنند؛ قطعا با توجه به افزایش رونق قیمت زرشک در صورتی که باغداران بتوانند زرشک خود را به شکل مرغوب خشک کنند عواید قابل توجهی از فروش آن دریافت خواهند کرد.

وی افزود: تعاون روستایی استان نیز آمادگی دارد تا زرشک با کیفیت کشاورزان را با قیمت مناسب از آنها خریداری کند ضمن اینکه برنامه ریزی و خرید زرشک تازه (به صورت شاخه)نیز در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید