Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه "تولید کمپوست خانگی" در قزوین

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برگزاری دوره آموزشی " تولید کمپوست خانگی و کاهش ضایعات" ویژه کارشناسان و تسهیلگران زن روستایی این استان خبر داد.

برگزاری کارگاه "تولید کمپوست خانگی" در قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی ساریخانی با اعلام این خبر اظهار داشت: این کارگاه آموزشی به صورت تئوری و عملی، توسط واحد زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و با حضور ۴۰ نفر از کارشناسان و تسهیلگران زن روستایی استان قزوین برگزار شد.

وی اضافه کرد: تدریس این دوره بر عهده خانم مهندس خسروی‌نژاد، محقق مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و مشاور ملی این طرح بود.

ساریخانی تصریح کرد: طرح "تولید کمپوست خانگی" توسط دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری و با هدف آموزش نحوه صحیح  بازیافت پسماندهای آلی در مناطق روستایی، تولید کود کمپوست و به حداقل رساندن اثرات سوء زیست محیطی، بهداشتی و اجتماعی ناشی از پراکنش مواد زائد فساد پذیر در حریم روستاها اجرا می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: تولید کمپوست با توجه به امکانات موجود در روستاها و سهولت اجرا، توجیه فنی و اقتصادی داشته و کمپوست تولید شده، امکان استفاده در باغچه‌های خانگی تولید سبزیجات سالم و یا در مزارع کشاورزی روستاها را دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید