Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در جمع خبرنگاران پیش بینی کرد:

افزایش 1 میلیون تنی محصولات کشاورزی با اجرای گام دوم "طرح جهش تولید در دیمزارها"

وزیر جهاد کشاورزی گفت: گام دوم "طرح جهش تولید در دیمزارها" با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سطح 2.6 میلیون هکتار از دیمزارهای 15 استان کشور و با مشارکت 300 هزار نفر کشاورز اجرا خواهد شد و حدود یک میلیون تن تولید محصولات کشاورزی افزایش می یابد.

افزایش 1 میلیون تنی محصولات کشاورزی با اجرای گام دوم "طرح جهش تولید در دیمزارها"

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم آغاز گام دوم "طرح جهش تولید در دیمزارها" در 15 استان کشور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  گام دوم "طرح جهش تولید در دیمزارها" با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سطح 2.6 میلیون هکتار از دیمزارهای 15 استان کشور و با مشارکت 300 هزار نفر کشاورز اجرا خواهد شد و حدود یک میلیون تن تولید محصولات کشاورزی افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: با تامین مالی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کشاورزان در تهیه بذر، تسهیلات برای خرید ماشین آلات و بیمه محصول حمایت می شوند و کشاورز با مدیریت ریسک بهتر اقدام به کشت می کند، همچنین آموزش رایگان در این طرح کیفیت محصول را افزایش می‌دهد و به این ترتیب رشد چند برابری در تولید محصولات دیم خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: این طرح بتواند در سال های آینده توسعه پیدا کند و در تمام دیم زارهای کشور اجرایی شود.

حمایت از تولید خط قرمز وزارت جهاد کشاورزی است

ساداتی نژاد در رابطه با افزایش قیمت تخم مرغ عنوان کرد: در بخش طیور اتفاقی که در زنجیره تولید می‌افتد به زنجیره مرغ اجداد و ۱۸ ماه قبل باز می‌گردد بنابراین امروز هر تصمیمی بگیریم نمی‌توانید اثر آن را تا هفته آینده ببینید مگر در حوزه واردات یک محصول که در انتهای حلقه زنجیره است.

وی افزود: کاهش جوجه ریزی که از بهمن سال 99 تا اردیبهشت سال 1400 داشتیم و افت حدود 50 درصدی در جوجه ریزی را شاهد بودیم که باعث شده امروز خروجی تخم مرغ با کاهش مواجه شود، بنابراین برنامه ریزی‌ها نیاز به زمان دارد تا بازار را به ثبات کامل و بدون نوسان برساند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اتحادیه ها با تمام توان در حال فعالیت هستند تا حوزه مرغ و تخم مرغ بتواند نیاز مردم را تامین کند.

وی تاکید کرد: اهتمام وزارت جهاد کشاورزی بر حفظ تولید و صیانت از حقوق مصرف کننده است بنابراین این وزارتخانه تمام تلاش خود را به کار می برد تا یک محصول با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد، ما در ابتدای دولت هستیم و رئیس جمهوری بر سفره مردم تاکید بسیاری دارد اما برای انجام امور به زمان نیاز داریم تا سفره مردم را به نحو احسنت تامین کنیم.

ساداتی نژاد در رابطه با تغییر قیمت تخم مرغ عنوان کرد: مذاکراتی در این زمینه توسط معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است تا با رعایت حقوق مصرف کننده یک ساز و کاری را اجرا کنیم که به تولید اقتصادی هم ضرر و زیان وارد نشود.

وی ادامه داد: کشاورزی بنگاه اقتصادی است و اگر سودده نباشد تولید استمرار پیدا نمی کند و با کاهش عرضه، قیمت کالا افزایش می یابد بنابراین خط قرمز ما این است که از تولید حمایت کنیم تا به پایداری تولید، کیفیت و سلامت تولید و قیمت مناسب برای مصرف کننده برسیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید