Iranian Agriculture News Agency

تولید حدود ۵ هزار تن عسل در اصفهان

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: هر سال حدود ۵ درصد از عسل تولیدی استان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

تولید حدود ۵ هزار تن عسل  در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، سید محمدمهدی طبائیان کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت : در استان بیشترین عسل در شهرستان‌های نجف آباد، خوانسار و گلپایگان تولید می‌شود که هر سال نزدیک به ۵ هزار تن عسل تولید و از این مقدار تنها ۵ درصد به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

او افزود: علت اینکه تنها ۵ درصد از عسل استان، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود نبود متقاضی است، اما در حال حاضر درصدد هستیم که عسل اصفهان را به کشور‌های اروپایی صادر کنیم.

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه استان تهران یکی از طرفداران عسل اصفهان است و به صورت مرتب به تهران فرستاده می‌شود، عنوان کرد: با این که تنها ۵ درصد از عسل استان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود، اما ن همین میزان نیز اثر خوبی در کمک به اقتصاد استان دارد.

طبائیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر زنبورداران می‌توانند به راحتی از سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مجوز کوچ و استقرار بگیرند و هر مکانی را که برای تولید عسل مناسب بدانند مستقر شوند، اما مشکل اساسی آن‌ها گرانی شکر و پایدار نبودن شرایط جوی آب و هوایی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید