Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

پرداخت ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به کشاورزان استان ایلام

رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان  گفت : ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت شد.

پرداخت ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به کشاورزان استان ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، هرمز اقبالی رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان با اعلام این خبر گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در شش ماه اول سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات خط ویژه مکانیزاسیون  کشاورزی با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی استان جهت تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی به بهره برداران زیربخش کشاورزی استان پرداخت نموده است.

هرمز اقبالی اضافه کرد: در راستای پرداخت اعتبارات مذکور، تعداد ۱۸۵ دستگاه انواع تراکتور زراعی و باغی، ۹ دستگاه انواع کمباین و ۴۹۴ دستگاه انواع ادوات کشاورزی شامل ادوات خاک ورزی، کاشت، داشت و برداشت توسط کشاورزان استان خریداری گردیده است.

رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان ادامه داد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ و با وضع تحریم های ظالمانه و اعمال سهمیه بندی توزیع تراکتور به استانهای کشور از سوی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و شرکت تراکتور سازی ایران و از طرفی با توجه به حجم بالای متقاضیان و محدودیت در سهمیه های تخصیصی به استان، اما با این وجود  میزان جذب اعتبارات استان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ با جذب ۱۰۰ درصدی همراه بوده است بطوری که با جذب انواع تراکتور و کمباین، شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان تا پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ به عدد ۱.۵۵ اسب بخار در هکتار رسیده است .

وی خاطرنشان نمود: باید توجه داشت که با تقویت شاخص های ضریب و درجه مکانیزاسیون، کاهش هزینه های تولید، افزایش راحتی و جذابیت کار کشاورزی، انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش بهره وری تولید و در نهایت افزایش درآمد را برای کشاورزان به همراه خواهد داشت. بنابراین مکانیزاسیون کشاورزی به عنوان یک رویکرد اساسی در تولید محصولات کشاورزی مطرح است به طوری که به مفهوم کاربرد ماشین در فرآیند تولید و مدیریت مصرف نهاده ها که موجب ارتقاء بهره وری تولید خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید